Lánykérés a víz alatt – Másodjára Sartin

Lánykérés Búvárkodás Közben – Másodjára Sartin

Igazából azért gondoltam írni az oldalra, mert mikor áprilisban másodjára foglaltunk szállást Sartin, ez az oldal tartott életben. Mindennap olvastam 1-2 beszámolót, nézegettem a képeket, és vágyakoztam. Hátha másnak is hasznos lesz az én beszámolóm, vagy ez alapján dönt egy szállás vagy fakultatív program mellett.

Először szerelmemmel 2014-ben jártunk Sartin véletlen, utolsó pillanatban Paraliát szerettük volna, de betelt, így Sarti maradt nekünk. Nem bántuk meg akkor sem, és most sem. Idén vittük magunkkal párom anyukáját is. Ő nem igen járt még tengerparton, de tudtuk ez nagy élmény lesz, és még mi sem untuk meg.

Sarti kilátó 2016
Amesike és párja a Sarti kilátónál

Szállásunk a Fotini apartman volt

A TENGER CSODÁLATOS ÉS TISZTA, az ATHOS HEGY LÉLEGZETELÁLLÍTÓ, ahogy elénk tárul. A fakultatív programok meg felejthetetlen élményekkel gazdagítottak, így áprilisban a FOTINI apartman mellett döntöttünk. Olyan, mint a képeken, igényes, modern, tiszta. Minden tekintetben szuper volt, a 2 évvel ezelőtti Sarti Beach bungalóját triplán verte. Van lábmosó, mielőtt széthordanád a partról hazahozott homokot. A személyzet éjjel-nappal takarít, portalanít, kedvesen köszönnek.

Ami még fontos lehet, a fiataloknak van Wi-Fi, ami ingyenes, a légkondiért fizetni kell, de mi nem kértük. A szállás tényleg kifogástalan, nincs messze a part sem, ugyan mi majdnem mindennap a falu másik végébe gyalogoltunk a part mentén, a foci pályán túlra, hogy sekély vízbe legyünk, mivel anyósom nem tud úszni. De úgy gondolom ennyi séta amúgy is kell, mivel az egy hét alatt csak ettünk-ittunk-feküdtünk-barnultunk-pihentünk-táncoltunk, így kell egy kis lemozgatás is.

Az ételek finomak, nem sok éttermet tudok kiemelni, mert nem mindnek jegyeztem meg a nevét, de az biztos, hogy az OVELIXbe annyi húst adnak a Gyrosba, hogy a felét a kóbor kutyának adtam. A HANNA HAUSba is kétszer ettünk, magyar a tulaj, finom a suvlaki és a gyros tál is, és nem fukarkodnak az adaggal. Illetve a RELAXot is sokszor választottuk egy-egy pizzázásra, itt is vannak magyar pincérek.

Néhány szó az utazásról

Egyébként IBUSZ-al jöttük, szép emeletes busszal. Nagyjából 21-22 óra lehetett az oda út, vissza gyorsabban érkeztünk. Ugyan erről sokat nem mesélnék, mert tényleg tiszta a busz, kényelmes is, és a sofőrök profik. Sartin is, ahogy a szűk utcákba parkoló autók mellett tolatnak és haladnak nagyon ügyesek, de lehet akármilyen a busz és a sofőr, ennyi időre minden nyűg, és kicsit nehéz és hosszú, és unod már, és a másik horkol is stb. De ami nagyon fontos, hogy a le nem foglalt 3 fős retúr repjegy árán mi részt vettünk 3-an egy hajó kiránduláson, egy Görög esten, egy Narancs-part transzferen, és 2-en még búvárkodtunk is. Ha nem vagy „milliomos”, akkor talán jobb végig szenvedni a rosszat, hogy utána ennyi jó programon részt vegyél. Szerintem…

Nagy vonalakban a napok, amíg kint voltunk:

Szombaton 11-re értünk Sartira, mi 3-an voltunk az utolsók az emeletes buszról, akik elfoglalhatták a szállást, szerencsére 12-re már ki volt takarítva, így nem kellett várni. Kipakoltunk, huppantunk egyet az ágyra, az erkélyen ejtőztünk egy kicsit, majd zuhany, bikini, és irány a tengerpart. Napernyőért cserébe fogyasztottunk egy-egy frappét a beach barban, és élveztük az első napot. Fél7-re mentünk a Sithon Travel eligazításra. Elmondják, mi merre van a faluban, mit hol érdemes venni, és a legfontosabbat, a programokat. Miden nap 10-14-ig és 18-22-ig a magyar irodában megtalálhatóak, és be lehet fizetni a fakultatívokra.

Vasárnap otthon kávé, reggeli, fürdés, és megint irány a part. Anikó (párom édesanyja) kipróbálta a búvárkodást, de nem ment neki. Ugyan idén nem volt magyar oktató, de aki vállalkozna, erre az élményre az előtte mindenképp próbálja, ki vasárnap mindig INGYENESEN pár percre rád adják a mellényt, palackot, szemüveget, pipát, és derékig érő vízben ki lehet próbálni a légzést, úszást. Hárman akartunk búvárkodni, mert mi 2 éve voltunk, így kicsit elkenődtünk, hogy akkor minek fizessünk be…de ezt majd később, hisz Thomas már rég eltervezte, hogy a víz alatt kéri meg a kezem. :) Este megkóstoltuk az óriás palacsintát, ne hagyjátok ki a kakaós banán darabokkal mennyei.

Hétfőn korán keltünk, mert mentünk a BLUE LAGOON HAJÓKIRÁNDULÁSRA. Mi már másodjára voltunk, de mennék újra, az egyik legjobb! Sikerült összeszednem egy darab különálló tengeri sün tüskét, amit valószínűleg elhagyott, a sziklák nekiverődésének következtében, így csak ajánlani tudom a tengeri cipőt, jobb, mint fél óráig arra várni, hogy valaki kikaparja a talpad közepéből a beletörött tüske véget. 2 évvel ezelőtt megfogadtam, hogy a Narancspartnál, ha kikötünk, ugrok egyet a hajóról, ezt bepótoltam, pár másodpercig még remegtem is olyan jó volt. Delfint nem láttunk, de végig a hajó farán napoztunk, és bámultuk a leírhatatlanul kék tengert. Suvlakit ettünk az egyik öbölben, hazafelé táncoltunk a hajón. Kihagyhatatlan egész napos program!

Kedden megint fürdőzéssel és napozással ütöttük el a délelőttöt. Fagyiztunk, este sétálgattunk a kis utcákban, suvenírokat nézegettünk, és befizettük a többi napra a programokat a Sithon Travelnél.

Lánykérés víz alatt, búvárkodás közben

Szerdán végül 15:00-ra foglaltuk le a BÚVÁRKODÁSt, én nem voltam túl lelkes, pedig a nyaralás legszebb napja várt rám. Thomas 14:00-kor hazaszaladt az apartmanba, vagyis csak ezt hazudta, addig a gyűrűt és a reggeli kenyér vásárlás mellé titokban vásárolt kagylós gyűrűtartót elvitte a búvár oktatókhoz, hogy csempésszék az ő mellényébe. Ketten voltunk csak meg a 3 oktató, elvittek Platanitsi Beach-re, mert Sartin nagy hullámok voltak, ami nem kedvez a nyugodt élővilágnak.

Előtte térdig érő vízben gyakoroltunk, szemüveg kiürítést, szipka ki és bevételt víz alatt. 2 éve valahogy ment, most túl izgultam az egészet, az oktatók is csak angolul beszéltek, bénáztam, és nem is akartam menni. Az egyik oktató (aki már rég tudta, mi vár rám a víz alatt) mondta, hogy nyugodjak meg, lazítsak, csak a légzésre figyeljek, és 2 perc múlva jöjjek a víz alá ismét. Mondom jó, még egyszer utoljára…és megpróbáltam elengedni az izgulást, és láss csodát ment a légzés.

Beljebb úsztunk, kb. 6 méter mélyen voltunk. Halakat etettünk, kenyérrel, közben videóztak és fényképeket készítettek. Amikor elfogyott a kenyerem, magam mögé néztem, hogy merre hogyan tovább, mert 2 évvel ezelőtt, hal etetés után fordultunk vissza, hát most azt láttam, hogy Thomas kezében van valami fehér kagyló, aminek piros a belseje. Mondom, mi van!?! Erre jobban megnézem, és láttam a kezében van egy gyűrű. Fel sem fogtam mi következik, csak hüledeztem, és az „Ez most komoly?” fejet vettem fel, és csak pislogtam, majd ráztam a fejemet, hogy nem ez nem igaz…ez most komoly?!?

Eljegyzés Sarti partjainál (Lánykérés víz alatt)
A menyasszony és a gyűrű

Mind a két kezemen 3-3 gyűrű van, így a bal kezemen gyorsan szabaddá tettem a gyűrűsujjamat. Thomas felhúzta rá, én meg csak néztem, hogyan csillog rajta a kő, és csak sírtam, és nem hittem el mi történik. Majd megöleltük egymást, és mutogattunk az „Oké” jelet a víz alatt, én sírva persze. :) Ha jól szerepeltem volna a kis feladatoknál, mehetett volna egy gyors puszi a tenger fenekén, de Thomas mutatta a csaj oktatónknak, inkább ne, mert nagyon izgulok, és örül, hogy egyáltalán lélegzek.

Még megmutattam a gyűrűmet a kamerának, meg sírtam egy pár sort, mutogattam egy szívecskét, mert más nem nagyon megy…aztán tovább úsztunk, és a nagy izgalomtól nyeltem egy kis vizet, utána mutattam az oktatómnak, hogy nekem ennyi most kész elég volt, felmegyek, és felúsztam a felszínre, utánam jött a pasi, és kihúzta a mellényem biztosító szelepét. Megtelt levegővel, és a hátamra fordulva lebegtem a tenger felszínén, békatalpamat kidugva és csak bámultam az újonnan kapott ékszert az ujjamon.

Viccesen megjegyezte a pasas a hátam mögött, hogy búvárkodás közben azért jó megkérni az ember lánya kezét, mert nem tudsz nemet mondani. :D Nagyon nevettem, és tényleg mesébe illően boldog voltam. Thomast még elvitték 8 méter mélyre. Mi szép lassan kiúsztunk, majd mikor láttam a jelző bóján, hogy ők is tartanak kifelé, beljebb sétáltam…majd letérdelve „ismét” feltette a kérdést, amire megint csak pityeregve tudtam válaszolni.

Kisbusszal vissza mentünk Sartira, Anikó már várt minket nagy izgalomban, elsők között tudott gratulálni Nekünk. A szálláson még várt egy 2 oldalas levél miért most és miért így kérte meg a kezem több, mint 8 év után, azt hiszem erre megérte várni, örök emlék marad, amit még az unokáknak is szívesen mesél az ember. Este még vissza mentünk az AQUALAND-hez 10€ volt a fotók és a videók díja.

A mai napra maradt még a Welcome Party a Makedón klubba, nem volt rossz, de nem maradtunk sokáig próbáltunk más helyeket is felkutatni, de végül hazamentünk. Én persze nem bírtam magammal, nem akartam így zárni az estét, így kimentünk még a kikötőbe beszélgetni és hallgatni a tenger morajlását.

Csütörtöki napra hagytuk a szuvenír vadászatot. Mágnesek, Ouzok díszes üvegben, kis feles pohárral, képkeret és Mytos sörök voltak az ajándékok. Shopping után kimentünk közösen a kilátóba és fotóztunk. Belátni az egész partot, egyszer muszáj kimenni. Utána csobbantunk egy rövidet, mert estére már új programunk volt a GÖRÖG EST.

Meg kell védjem, mert sok jót nem olvastam róla, persze fontos a társaság is, de nekem nagyon tetszett, a bor finom volt, a kaja nekem bőséges, nem ettem meg mind. A zene és a tánc görög, ami lehet 2-3 óra után kicsit uncsi, de kedvesek és bevonnak a táncba, és a poharad mindig teletöltik.

Thomas volt az a meglepi „áldozat”, aki „táncpárbaj” után nem kis pohárból kapta a bort, hanem egy termetes kancsóból. Nem hozott szégyent a Magyarokra, mert miután a kancsót a feje felé emelte megmutatván, hogy az utolsó cseppig kiitta, hangos UNGARIA hangzott a több nemzetiségű nagyközönség felé, hogy tudják az nagy Hős honnan érkezett a Görög földre. :)

Aki a táncot és a szórakozás azon fajtáját kedveli, ami egy kedves kis jó hangulatú lagzihoz hasonlít, szerintem nem fog csalódni. Bőven éjfél után lett vége a mulatságnak, hazafelé még egy éjszakai beach barban ittunk egyet, és a sötét parton bokát áztatva hazasétáltunk.

Eljegyzés Sartin
Sarti 2016-os menyasszonya

A pénteki napot a napfelkeltével kezdtük, ezt is egyszer erősen ajánlott megnézni! 5:20-ra kimentünk, még hideg volt, de látni a sirályokat, hogy próbálnak ehetőt találni a még érintetlen homokban. 5:30-ra már megjelenik a nap és nagyon hamar felmelegszik a levegő. Videóztunk és egy csomó képet készítettünk, majd hazamentünk visszafeküdni egy pár órára.

Utána ismét összepakoltunk és átvittek a Narancspartra, tényleg nagyon zsúfolt nehéz jó helyet találni. Itt is összeszedtem 2 db elhagyott tüskét, szerintem sün-mágnes van a talpamban, Thomas már gyakorlottan szabadított meg tőlük. (Jövőre csak cipővel!) Kaját vittünk magunkkal, de van egy kis buszos büfé, ugyan itt csak ittunk, így a kínálatról nem tudok mesélni.

Az utolsó estén, egy új helyen ettünk, Thomas kipróbálta a tenger gyümölcsei tálat. Polip, tintahal, garnéla rák, hering, volt rajta a felhozatal, kicsit én is ettem belőle, de nem fognak hiányozni. Teli pocakkal sétáltunk egy utolsót az esti kavalkádban, majd otthon szomorkásan bepakoltunk.

Szombaton csak délután indult haza a buszunk, mert a sofőröknek kötelezően le kell tölteniük 5-6 óra pihenőt. Mi még kihasználtuk az időt ettünk egy utolsó gyrost, és napernyőt béreltünk, hogy utána indulásnál használhassunk a beach bar zuhanyát és mosdóját, s át tudjunk öltözni a nagy út előtt.

Összegezve az egészet, aki azon gondolkodik hová menjen, vagy érdemes-e, szép hely lesz-e, megéri-e a pénzt… Nekik mind az tudom mondani, Ne hezitáljatok, SARTIT KI KELL PRÓBÁLNI Görögország egyik kis ékszerdobozát, mert nem egy embert varázsolt már függővé! Jövőre lehet, mást választunk, de ha egyszer baráti társasággal, vagy majd már családként indulnánk neki a nyárnak Sarti újra Úti Célként lebegne a szemünk előtt.