A Stelitsa erkélyén, Katana750 Sarti beszámolója

@Katana750 már üzenőfalunkon is írta, hogy kényszerből ismerte meg Szártit, kíváncsian vártuk, hogy idén hazaérkezzen Szártiról, és elmesélhesse, mi volt az a titokzatos kényszerhelyzet. Megtartotta a szavát, hazaérkezése után leírta a történetét. Köszönjük szépen a nem mindennapi sztorit! :)

„2004 augusztusában éppen 9éve, hogy nem voltam szabin, nem is terveztem amikor az élet közbeszólt. Néhány barátom a tavaszi utazás kiállításon, befizetett egy nyaralásra a … travelnél. Főszezon, tuti időjárás, egykori halászfalu, a neve Sarti. Befizetéskor, barátom felhívta a … travel ügyintézőinek figyelmét, hogy útitársa (barátnője) erdélyi lány, tehát RO. állampolgár. „Semmi gond” hangzott a válasz. A politika azonban közbeszólt.

sarti12

Nyár elején Románia EU. tagjelölt lett és ennek okán vízumkényszert vezetett be néhány országgal szemben. Köztük volt Szerbia-Montenegró is. Ez a tény a röszkei határon derült ki. Buszról a lány le, barátom szitkozódva utána, stoppal haza. (Gyál) 10 órára vittem őket a Nagyvárad térre a buszhoz, 18-ra itthon is voltak. Nem kérdeztem meg, hogy milyen volt az a Sarti. Teljes letargia, reményvesztettség stb.

Mondom, van ám más útvonal Görögbe. RO-BG, oda nem kell vízum. Kölcsönadom az autómat, csak győzzed tankolni (igazi 4 karikás benzintemető) és már mondtam is az útvonalat. De ami nekem a foglalkozásomnál fogva természetes az egy úrvezetőnek talán nem, meg az idegállapot, stb.

22 órakor indultunk, én vezetek és majd lesz valami. Reggel 8-ra Calafat és már hajóztunk is át a Dunán. A Kulata-Promachonas határon iszonyatos sor, 38°c meleg és a csoda. A Görög határőr összevissza mászkál köztünk, aztán ránk meg egy Lengyel család kocsijára mutat. „ungaria, polska unio” sort kikerülni előre indulj! Irigy és gyűlölködő pillantások közepette elhúzunk.

Egy órával a busz után értünk Sartiba, éppen ki akarták adni a szobát másnak amikor odaértünk, hát volt meglepi. 12óra hátrányból 1-et csináltam. Egy vizespohár Sans Rival ouzo ki is vett a további eseményekből, a Stelitsa első emeleti a tengerhez legközelebbi szobája volt a miénk és én az erkélyen a kövön lefeküdtem alukálni.

Másnap próbáltunk szállást szerezni, de halott ügy volt. Időközben a gondnok felesége, jelentette a szállás tulajának, hogy a 2 személyes szobába 3-an vannak! (tragédia) Megjött a tulaj, a S…Travel munkatársa (Leó) fordította a történetünket, a tulaj megértően bólogatott, gratulált a leleményességünkhöz és azt mondta, ha jól érzem magam maradjak. Őt nem zavarom!!! Pénzt nem fogadott el, kalimera és többet nem láttuk.

Csodás 2 hetet töltöttem Sartin, ez megalapozta későbbi vágyamat arra, hogy újra eljöjjek. 2008-ban és 2009-ben is itt nyaraltam baráti, barátnői társasággal és nem bántam meg. Nagyon kedvelem Sartit. Az idén csak 1 hétre, de megint eljöttem. Szerintem arról is fogok írni, de úgy éreztem először a 2004-es esetet kell leírnom.”