Betti élménybeszámolója Sartiról (2012)

Függőágy

Naplóm: A nyaralás foglalása

Ez az év igazán jól sikerült, több álmom is valóra vált!!! :D A párommal egybeköltöztünk, vettünk egy csomó mindent az új lakásba, voltunk Angliában, a Balaton Soundon, Vettem egy új telót… Nem is mertem remélni, hogy idén még összejön egy TENGERPARTI nyaralás…

De augusztusban a munka mindkettőnknek jól alakult, és elkezdtük nézegetni az interneten az akciós tengerparti utakat… Bulgária, Horvátország, Görögország… persze busszal. Találtunk is pár jó ajánlatot a Start utazási iroda honlapján, de inkább bementünk az irodájukba személyesen intézkedni.

Ott az ügyintéző nagyon kedves volt, és végül lefoglaltunk egy egy hetes buszos, apartmanos, félpanziós utat… Nesebarba! :) Még fel sem fogtam, mikor pár nap múlva jött a telefon, hogy nincs visszafele buszjárat, csak 2 hét múlva!!! Már ki volt fizetve az utazás, szóval tökre kibuktam, hogy miért nem mehet minden simán…

Dühösen bementünk ismét az irodába, ahol is kaptunk néhány „ellenajánlatot”, egyik volt ez a Sartira szóló egy hetes, buszos, apartmanos-önellátós variáció. Beleszerettünk. Én eleve Görögbe szerettem volna menni, és olcsóbb is volt… Szóval végül minden jól alakult!!!! :D Innen még 1 hónapot kellett várni az indulásig….

0. nap – 2012.09.07. (Péntek) – Utazás Sartira

11:30-kor volt a találkozó a Hősök terén, a tervezett indulás 12 óra. Megcéloztuk az egyik Apollon Travel-es emeletes buszt, becsekkoltunk, bepakoltuk a bőröndöket, és felvittük a kézi táskákat. A helyünk adott volt. Aztán vártunk. 30°-os meleg volt, úgyhogy a busz mellett várakoztunk. Már nagyon izgatott voltam, alig vártam, hogy elinduljunk!! :) Még bevártunk egy vidékről csatlakozó buszt és 12:15-kor útnak indultunk. Megálltunk azt hiszem Székesfehérváron és Szegeden felvenni 1-2 utast, de mi nem szállhattunk le, mentünk tovább az első pihenőhelyig, Röszkéig (15:10).

Itt a virágpiacon 40 percig időztünk, lehetett ebédelni, bevásárolni a boltba még dolgokat, amikre szükségünk lehet (pl. búvárszemüveget, rejtvényt..). A következő „állomás” a magyar-szerb határ volt (16:00). Hallottam olyanról, hogy valaki itt 5 órát várt az átkelésre, de nem aggódtam. Az első egy órát meg se éreztem. A második órában már kezdtek panaszkodni az emberek, de mi jól bírtuk, többször leszálltunk levegőzni meg kinyújtózni. Végül 2,5 óra várakozás után átléptük a szerb határt. Szerbiában megálltunk egyszer (~21:00), aztán legközelebb a szerb-macedón határnál (~24:00).

Eközben vetítettek 2 filmet, az első a Csúcshatás volt, amit mi már láttunk, de jó film, jó volt még egyszer megnézni. A másik a Terminál c. film volt, de én azon már elaludtam. A wc-k egyébként mindenhol ingyenesek voltak. A buszútra egyébként ajánlott vinni minimum egy párnát és egy takarót, könyvet, rejtvényt vagy valami elfoglaltságot, mert nagyon hosszú és kényelmetlen az út… (A végére nekem feldagadt a lábam, és mindenem fájt.. de megérte!)

1. nap – 2012.09.08. (Szombat)

A macedón-görög határnál fel kellett kelnem az ellenőrzés miatt (~03:00), és utoljára valahol görög földön álltunk meg (06:45). Tök jó volt látni a görög kiírásokat mindenhol, egyre inkább éreztem, hogy közeleg a cél. És mikor először megláttam a tengert… megkönnyeztem… :) De volt időm hozzászokni a látványhoz, mert kb 2,5 órán keresztül kerülgettük.. :P Aztán vagy fél óráig mentünk fel a hegyre a szerpentinen, izgi volt. Az út szélén észrevettem ezeket a kis imahelyeket („kis házakat”), mert rengeteg volt belőle. És amikor a hegyek mögül előbukkant Sarti látványa… gyönyörű volt!!! Lassan leértünk a parkolóba, aztán kiszállítottak minket elszállásolás szerint. Persze minket utoljára (3 pár voltunk a Michalis-Akis apartmanban), sőt egy külön kisbusszal vittek minket a szállásunkra.

Napozás 3

Helyi idő szerint kb 12:30-kor foglaltuk el a szobánkat, kipakoltunk és bementünk a városba. Először a tengert céloztuk meg, bár ekkor még csak sétáltunk benne… :) Mivel a buszút után éhesek voltunk, fürdés előtt enni akartunk valamit. Valami igazi görögöset. Az első étteremnél (Avra) ettünk egy gyrost és megkóstoltuk a híres mythos sört. Mindkettő nagyon finom volt, a gyros nem is fogható az ittenihez, sokkal bőségesebb, nagyobb és sültkrumpli is van benne… :) És az ára ugyanannyi, mint itthon.. Kajálás után egyből mentünk fürödni a szabadstrandra. A nap nagyon erős, mi már az első nap lebarnultunk!! :) A tenger…. isteni!!!!!!!!! A tengerpart homokos illetve apró kavicsos, a víz langyos, tiszta és kék…. Mesés. És sós. Ami így elsőre fura volt, de nem zavart, pláne hogy ezután mindig úszószemüvegben fürödtem. :) Egyszóval a tenger gyönyörű Sartin, és fürödni benne leírhatatlanul boldoggá tett!!! :D A túloldalon balra az Athos hegység látszódott (vagy nem látszódott, időjárástól függően), lenyűgöző látvány volt!

Túl sokáig nem maradhattunk a parton, mert 17:00-kor tali volt a parkolóban az idegenvezetővel (Leonidasz) és a többiekkel, úgyhogy hazamentünk átöltözni és irány a parkoló. Körbementünk az egész falun, nagyon hasznos volt, mert mi nem is sejtettük, hogy ilyen „nagy”… :P Megnéztük hol van az orvos, a patika, a szupermarket, az Atm, a motorkölcsönző, a dizsik és egyéb fontosabb helyek. Beültünk néhány bárba, ahol ittunk welcome ouzo-t. Megtanultuk, hogy a „Jamas!” az az „Egészségedre!”! :D Leo részletesen ismertette a fakultatív programokat, amit aztán be is lehetett fizetni. Azt is mondta, hogy vagy vasárnap, vagy szerda este lesz Welcome party a Macedonia klubban. Kaptunk egy kedvezményre jogosító Sithon kártyát, amit bizonyos helyeken felmutatva 10 vagy 20% kedvezményt kaptunk, illetve meg is néztük, melyek ezek a boltok, éttermek. Megtudtuk, hogy Sarti minden évben, így 2012-ben is megkapta a „Tiszta tenger víz” minősítést, és hogy a tengerparti bárok kihelyezett napágyainak használatáért fizetni kell, kivéve ha rendelünk egy frappét.. :P Ahogy jártuk a falut, sok helyen találkoztunk magyar eladókkal és vendéglátósokkal, akik nagyon kevdesek voltak és mi szívesen mentünk aztán ezekre a helyekre vissza. Az idegenvezetés kb 2-3 óráig tartott. Az utazási irodánál ért véget, ahol mi befizettünk egy fakultatív programra, a Blue Lagoon hajókirándulásra (29 €/fő). (A Meteorákat is szerettük volna megnézni, de mivel reggel 5-től este 22-ig tartott volna a program, meggondoltuk magunkat, de állítólag csodálatos látvány, úgyhogy mindkettőt merem ajánlani mindenkinek!!) :) Aztán a párommal beültünk az irodával szemben levő Ovelix nevezetű étterembe, ahol 4 húsos tálat ettünk 11 €-ért, és ahová ezután rendszeresen visszajártunk kajálni. Majd ettünk egy óriás csokis palacsintát (2 €), ami isteni volt, ez a hely is az egyik kedvencünkké vált!! :) Kicsit sétáltunk a városban, de fáradtak voltunk, úgyhogy korán lefeküdtünk aludni.

2. nap – 2012.09.09. (Vasárnap)

Olyan 9-10 óra felé keltünk. Az egyetlen dolog, amire a rezsót hasznátuk, a kávéfőzés volt. A kávét minden reggel a teraszon ülve kortyolgattuk. És hallgattuk a „távolból” a tengert… meg közelről a bárány bégetést.. :P Mikor először megláttam a bőröm, megijedtem, ugyanis a tegnapi napozástól (valószínűleg) felhólyagosodott..!! :( Elindultunk a városba megreggelizni a legközelebbi pékségbe. Itt Sartin a péksüti nem olyan, mint otthon. A fánk például kétszer akkora, kívül mázas, belül is van töltelék bőven. És isteni finom!!! :) Meg jó nagy a választék, a sima kiflitől a töltött péksütiken át a gejl aprósüteményekig minden van!

Napozóágyak és napernyők

Reggeli után sajnos az orvoshoz kellett mennünk. A dokinő megnézett és felírt pár gyógyszert, és javasolta hogy árnyékban legyek és pólóban fürödjek. Az első tengerparti nyaralásomon. :O…. A gyógyszereket végül nem váltottam ki, de aztán végig vigyáztam, hogy ne érjen annyit a nap, és nagyjából megfogadtam a doki tanácsait.. A vicc az volt, hogy napközben a napon nem is volt annyira vészes a bőröm, inkább mindig reggelre  látszottak a pöttyök. Az volt a jó és a csalóka, hogy bár nagyon meleg volt és sütött a nap, de a parton annyira fújt a szél, hogy nem lehetett érezni. De végülis árnyékban is szépen lebarnultam.. :)

Napozás 2

Ezúttal nem a szabadstrandon, hanem az egyik bárnak (Almalibre) a napozóágyain napoztunk, egy frappé kíséretében, és eztán is így tettünk. Nekünk bevált. Legalább ott voltak napernyők is.. 17 óra felé hazamentünk. Mikor otthon zuhanyozni akartunk, kiderült hogy nincs víz nálunk, úgyhogy hívtuk a házi nénit, Jucust, aki intézkedett és megszerelték nekünk 5 perc alatt. Most kivételesen otthon vacsiztunk, mert az előző napi hústálból megmaradt egy nagy adag, amit megmelegíttettünk a házi nénivel. De így mikro nélkül ez az elvivős dolog nehézkes, úgyhogy többet nem csináltuk.

Este bementünk a faluba sétálni meg nézelődni ~9-ig, mert 11-kor Welcome party. Otthon készülődtünk, és pálinkáztunk (Magyarországról vittük)! Jó kedvűen mentünk a Macedóniába. Kívülről nem mondtuk volna meg, hogy ez egy diszkó. Bementünk, és volt ott kb 6 ember. A buli elmaradt. De nem nekünk!! Beültünk abba a koktélbárba, ahol a pincérlány magyar, és iszogattunk. 1 € volt a tequila és akciós volt a Sex on the beach.. ők nyertek! Már nagyon jó kedvűen mentünk volna tovább, amikor utánunk jött valaki, egy magyar férfi, hogy megismerem-e?! A néhai keresztapám, az unokanővérem volt férje volt az. Milyen kicsi a világ, rég találkoztunk és évek után pont itt Sartin…..mekkora!! :D Örültem neki!! :) Na aztán go on, a másik klubba, a Fact-be. Hát kívülről erre is max azt mondtam volna, hogy egy elhagyott raktár, ráadásul az országút mellett… De belülről szuperül meg volt csinálva, belül nyitott tér, karibi hangulat, pálmafák – asszem… Valami ilyesmi rémlik, meg hogy jó kis zene szólt, mai modern slágerek: J-Lo, Flo-rida, Pitbull stb. Ja, és az ouzo-t (6 €) nem ám feles pohárba adják, hanem 2 decisbe! :D És még az is megeshet, hogy egy körért nem kell fizetni, mert a pultoslány elfelejti… :P 2 körül leléptünk innen, egy még nyitvatartó gyros bárban megkajáltunk (Mert hát otthon is ezt csináljuk, nem? Buliból hazafelé egy jó kis gyros..mmm… :D) aztán hazamentünk.

3. nap – 2012.09.11. (Hétfő)

Ma is sokáig aludhattunk, ez a jó a nyaralásban! :) Reggeli a szokásos pékségben, aztán irány a strand. Elég erős a szél fújt, kevesebb volt a fürdőző is. Pedig meleg volt, először nem értettem. Aztán megértettem. Azt itt kell elmondanom, hogy a tengerpart Sartin 3 részre osztható: ha szembe állunk a tengerrel, van a bal oldali part, a közepe, és a jobb oldali part. Bal oldalon kis domb és sziklás rész, mély víz. Jobb oldalon egy hegy, a víz sekély. Ezek a partmenti bárok, ahova mi jártunk napozni, a középső részen voltak. Magyarul semmi nem akadályozta meg, hogy a szél óriási hullámokat eredményezzen a parton. 2 métereseket. Ráadásul 2 lépés után derékig ért a víz.. Először nem szegte kedvem, mondván egyszer vagyok a tengernél, akkor se fürödjek egy kis hullámzás miatt?? De miután kétszer úgy megcsapott, beborított és megforgatott, megtanultam, hogy ő az erősebb, és számomra ellehetetlenítette a fürdőzést… :( Úgyhogy ezután az árnyékban ülve rejtvényt fejtettem, meg kagylókat gyűjtögettem aznap. Lehet jobb lett volna, ha mégis megyünk a Meteorákhoz (ugyanis ma volt).. Este ismét a városban vacsiztunk, az Ovelixben, most a szuvlaki tálat választottuk (4.80 €/1 adag), ketten egyet, nekünk bőven elég volt, pláne hogy utána még jól bepalacsintáztunk! :) Sőt, a párom még a helyi fagyit és valami ragacsos, magvas desszertet is megkóstolta.

4. nap – 2012.09.12. (Kedd)

Először is, aznap volt a nővérem 28. születésnapja, úgyhogy utólag is Nagyon Boldog Születésnapot Kívánok Neki!!! :D Remélem neki is olyan jól telt ez a nap, mint nekem! :)

Most kivételesen egy másik pékségben reggeliztünk (volt vagy 3-4 a városban, de ahova mi rendszeresen jártunk, az volt a legközelebb hozzánk). Majd mentünk az Almalibre partjára. Két dolgot kívántam erre a napra: hogy elmúljanak a kiütéseim, és hogy ne legyenek akkora hullámok a parton. Egyik sem jött össze. Kértem a páromat, hogy nézzük meg azt a sziklás részt ott a bal oldalon, mert ez így nem buli. És milyen jól tettük!! Először is nagyon szép volt, másodszor volt ott egy kis öböl, ahol a sziklák felfogták a nagy hullámokat, így nyugodtan lehetett fürödni. És végre tudtuk használni az előző nap vásárolt matracunkat is. Bár itt a part inkább kavicsos, a vízben meg egyenesen sziklás, de örültem hogy legalább be tudok menni a vízbe!! :) A kis dombra is felmentünk megnézni azt a kis imahelyet (ami mindenhol van), de valami sokkal szebbet találtunk. Jobbra, balra, amerre a szem ellát csodálatos, varázslatos látvány fogadott minket. Innen a kilátás egyszerűen leírhatatlan!!! Ha Sartin jártok, ide mindenképp menjetek fel!!! :)

Hazafelé fagyiztunk egyet, és még otthon kipróbáltuk az apartman medencéjét. Tök jó volt meg minden, de hát mégsem a tenger.. bár otthonra jó lenne egy ilyen… :P Este a párom valami magyarosra vágyott, úgyhogy egy olyan helyre mentünk ami inkább étterem, mint gyors étterem (nem is hozták ki gyorsan az ételt..), de legalább nemcsak gyros meg szuvlaki volt.. Mi rántott húst rizzsel, sült krumplival meg tzatziki mártással ettünk. Plusz egy üveg víz, 10 € volt összesen. És ráadásnak kaptunk egy kis szeletelt görögdinnyét. (Szerintünk a magyar görögdinnye finomabb :P) Messzebb beültünk egy cukiba, ahol igazán kívánatos kis sütik voltak, és meglepetésünkre magyar pincérlányok. Megkóstoltuk a karamellás sütit, és néhány apró süteményt, de azok nekem túl gejlek voltak.

5. nap – 2012.09.13. (Szerda) – Blue Lagoon

A hajón...

Reggel 9-kor keltünk, mert 10:50-kor volt a találkozó. Otthon kávé, reggeli a törzshelyünkön kényelmesen, mert van időnk. 10:45-kor elég elindulni, mert a parkoló közel van. De ott egy lélek sem volt, erre elővettem a jegyeket és levert a víz… Tali a Mólónál. Móló?? Milyen móló?? Hol van itt móló?? Kétségbeesve beszaladtunk az utazási irodába eligazításért, és kiderült, hogy a város végébe kell mennünk! Rohanááááás! Még jó, hogy előző nap elmentünk a tengerpart ezen végébe, de nem rémlett, hogy láttunk volna mólót. Csak sejtettük, hogy a domb körül van. A domb után, vagyis mögött. Odaértünk 11:05-re, épp akkor szálltak fel a hajóra. Huhh… Csak legyen jó helyünk, az árnyékban. Utolsónak szálltunk fel, de jó helyet fogtunk ki, mint később kiderült, a legjobbat. :P

A hajón egyébként végig görög zenék szóltak (főleg modern), kivéve, mikor Leo a mikrofonban ismertette, hogy mire számítsunk a hajóút alatt. Az első úticél a Narancspart volt. Az odaúton messziről megcsodálhattuk az Athos hegységet, és Leo említette, hogy ha szerencsénk van láthatunk delfineket is! A hajó nagyon ringatózott, a nagy hullámok miatt. Épp fotózott engem a párom, ahogy ültem a hajón, háttérben a tenger, mikor felkiáltott valaki mögém mutatva, hogy delfineeeeeeeek! És vagy 10 percig ott ugráltak nem messze a hajótól, sőt kettő ott úszkált a hajó mellett közvetlen! Mondta Leo, hogy nem rohanjon át mindenki arra az oldalra, mert felborulunk, max a hajó végébe, és úgy fordulunk, hogy ők is lássák, de mekkora szerencsénk volt!!! Utána az út alatt egyszer sem láttunk delfineket, csak akkor és ott! Pont akkor úsztak arra felé, és pont a mi oldalunkon!!! Jeeeee!!!:D

Kikötött a hajó

Kb 30 perc utazás után lehorgonyoztunk a Narancsparton, messzebb a parttól, ahol lehetett ugrálni meg fürdeni a vízben. Na most, itt a tenger igazán nagyon tiszta volt és türkizkék!!!! Tényleg mint a képeken!!! Nagyon durva… Kinyitották két oldalt az „ajtókat”, de senki nem szeretett volna elsőnek ugrani (kb 3 méter magasról) a vízbe. Úgyhogy mentem én elsőnek.. Szupi volt!!! Volt egy röpke verseny is, ahol a résztvevőknek be kellett ugrani a hajó elejéről a vízbe (kb 4 méterről), felsorakozni egy sorba (hát ez már nem jött össze), és Leo a hajó orrából eldobott egy üres pezsgős palackot messzire a vízbe (a part felé). Aki előbb fogta ki a palackot, annak járt egy üveg ajándék pezsgő. Egy jó tanács annak, aki indul a versenyen: Hátrébb állj és középre, és ússz gyorsan! (Én oldalt álltam, és a hajóhoz közelebb, mire elkezdtem úszni, szinte már megvolt a nyertes…) De azért jó buli volt! Itt kb fél órát időztünk, aztán 1,5 óra ringatózás után megérkeztünk Diaporos lakatlan szigetére. Mivel mi az ajtó mellett ültünk, én szálltam ki elsőnek. Egyből fogtam is egy tengeri csillagot. Milyen jó, hogy vettünk búvárszemüveget! Itt lett igazán hasznos! Mert 2 óra búvárkodás következett (persze aki akart, de mindenki akart..). Leo szerint mivel mindig mindenki egy zacskó kagylóval tér innen haza, ezért már eléggé „kihalt” ilyen szempontból (is) a sziget. Ennek ellenére fogtam két nagyobb kagylót, sok kicsit, egy csillagot, pár csigaházat és halásztunk 5 tengeri sünt is, amiket később meg lehetett süttetni és enni. A búvárszemüvegen kívül ami kelleni fog a jó fogáshoz: egy hosszú bot, amivel piszkálsz, zacskó, amibe gyűjtesz, hogy te legyél a leggyorsabb, és ne csak a part mentén, hanem beljebb is merj keresgélni! (Plusz egy jó tanács tőlem: semmi olyat ne vigyél haza, amiben van még élőlény, mert ÁLLATI büdös lesz!!!) :)

16 óra felé indultunk visszafelé. 1 órára Diaporostól megálltunk még egy kis öbölben, ahol együtt készítettük el a vacsit. A kapitány már előre megvette és megsütötte a rablóhúst, de a salátát hozzá mi készíthettük el közösen. Vettünk 4 nagy és mély tálat, amibe a paradicsomot, az uborkát és a hagymát aprítottuk (mellesleg a görögöknél a hagyma nagyon finom és nem büdös!!). Rá egy kis olíva olaj, meg só és oregánó fűszerkeverék, kézzel összegyúrtuk és kész a sali. Aztán felszeleteltünk sok-sok bagettet és lehetett is sorba állni a vacsoráért. Azt hittük, hogy majd mindenki kap egy rúd husit, de igazán bőséges tálat kaptunk, a tányérra fejenként 3 rúd rablóhús, 2 nagy kanál sali és 2 szelet kenyérke jutott. Plusz egy innivaló: üdítő vagy ouzo, lehetett választani. Mi viszonylag hamar sorra kerültünk, de olyan hosszú volt a sor, hogy az utolsó emberek mire ételhez jutottak, mi már befejeztük és a hajón ültünk. Amíg én a hajó zuhanykabinjában lezuhanyoztam, és hajat mostam (hogy otthon már ne kelljen), addig páran még sorbaálltak repetázni, és utólag megtudtuk, hogy ekkor lehetett megenni a süniket, amiket megsütöttek nekünk. A miénket valaki más megette.. Egészségére! :) 6 órakor végre elindultunk, örültem, hogy még süt a nap, és hogy a napos oldalon ülünk, mert jó lett volna, ha hazafelé megszárad a hajam, de nem volt meleg, egyáltalán. Még szerencse, hogy vittem váltás (száraz) bikinit, meg volt nálam 2 lepel, így azokba burkolóztam, ugyanis nagyon hideg volt hazafelé! Minimum egy hosszú nadrág és egy pulcsi vagy dzseki kellett volna… Mondjuk az jó volt, hogy megtanultuk a sirtaki táncot (zorba), mert legalább addig nem fáztam. :) Most már Leo biztosított minket róla, hogy ma este lesz a Welcome Party, ahol ezt a táncot is eltáncoljuk majd és utána buli reggelig! Biztos voltam benne, hogy ilyen retro vagy zorba-szerű zenék lesznek abban a buliban… Este 7-kor érkeztünk vissza a kis mólóba. Innen a palacsintázóba mentünk desszertezni, majd haza készülődni.

Tequilázás

Buli előtt a koktélbárban kezdtünk. Mivel a pálinkánk elfogyott, megittunk 4-4 akciós tequilát és már jól voltunk! :) Éjfélre elég volt a Macedóniába menni, pont jókor érkeztünk, mert épp kezdődött a közös tánc, gyorsan be is álltam.. :) Aztán megkezdődött a buli, és jöttek a jobbnál jobb zenék, Rihanna, Avicii, csak lestem, hogy mit tud ez a Sarti-i diszkó.. Közben fogyott a tequila meg az ouzo.. A buli közepére már tényleg igazi klubzenék mentek (az az igazi „cuccos” zene) egyszóval eszméletlen jó volt a buli!!!!!!!! :D Egyébként ez egy zárt klub, nem túl nagy, de teltház volt, turistákkal, helyi fiatalokkal, meg itt az dolgozó magyarokkal. Ja, és itt is pottyantós a wc, ami így becsiccsentve, magastalpú cipőben elég vicces volt… :D

3 körül jobbnak láttuk hazamenni, ám előtte még akartunk enni egy gyrost. De közölték velünk, hogy ilyenkor már nem fogunk találni… ez milyen.. De a palacsintázónk még nyitva volt, úgyhogy bedobtunk egyet, és hazamentünk.

6. nap – 2012.09.14. (Csütörtök)

Képeslap vásárlás

Aludtunk vagy délig, aztán a kávé és reggeli után mentünk fürödni. Nem sütött a nap és hűvös szél fújt a parton. Elkelt volna egy pulóver is! Szerencsére a víz langyos volt, és már nem voltak akkora hullámok (mert a szél a hegy irányból fújt, és valamennyire felfogta), úgyhogy fürdőztem a matracon, de nem maradtunk sokáig, meg eleve későn mentünk ki. Este vacsi az Avrában, aztán séta a városban. Már mindent láttunk. Minden este bejártuk az összes utcát (nem volt nehéz), és bementünk az összes kis szuvenírboltba, ismertük arcról az összes eladót, ők is minket. De most végre vásároltunk is. Többnyire hűtőmágnest, képeslapot és kagylóból készült nyakláncokat. Jó, mert ezek darabja 1-2 €-ba került. Itt olyan kedvesek a görögök és a magyarok is az emberrel, és nem nyomulnak! :) Hazafelé még beültünk egy étterembe, mert kíváncsiak voltunk, milyen itt a spagetti.. hát nem volt rossz. De a gyros-uk jobb! :)

7. nap – 2012.09.15. (Péntek)

Lényegében ez volt az utolsó (teljes) nap a nyaralásunkból, és eléggé lelombozott, hogy már hajnalban is esett az eső. Mivel elfogyott a kávénk, ezért egy kis eldugott kávézóban reggeliztünk ezúttal. Az espresso-juk finom és 1 € mindössze, és megkóstoltuk a görög kávét is, ami szerintünk attól görög, hogy zaccos. Egyébként finom lenne, de így nem az. :P Itt is finom a péksüti, bár nincs akkora választék, mint a többi helyen. A nyálkás idő ellenére mi sétálgattunk, vásárolgattunk, de többször elkapott minket az eső. Még utolsó nap ki akartunk menni fürödni a tengerben, és mivel a part jobb oldalán még egyszer sem voltunk, eldöntöttük, hogy oda megyünk. Előbb is eszünkbe juthatott volna. Azt leszámítva, hogy elég messze van a központtól, itt a legjobb a tengerpart. Sokkal finomabb szemű a homok, és a víz nagyon sekély. 5-10 méter után is max combig ér. Ráadásul itt a hegy aztán tényleg felfogja a nagy hullámokat. És kagyló is sokkal több van itt, mint a középső részen… Na de mindegy, legalább a végén felfedeztük ezt a részt is. Amúgy itt is vannak bárok, ágyakkal és napernyőkkel, de nem volt rá szükség, mert nem hogy nap nem volt, de 3-kor megint elkezdett esni, úgyhogy hazamentünk. Sajnáltam, hogy így elromlott az idő a végére (bár 20-25°-os meleg volt), de nem akartunk a szobában ülni! És még amúgy is kellett vennünk ezt-azt, szóval maradt az esti séta a városban, de többszöri elázással és még egy utolsó esti kávézással. Mellesleg szinte alig volt nyitva valami, turista is kevesebb volt az utcákon. Korán este hazamentünk, és elkezdtünk bepakolni.

8. nap – 2012.09.16. (Szombat) – Hazaút

Napfelkelte

Már hajnali 5-kor csörgött az óra, mert szerettük volna megnézni a napfelkeltét. 6-ra a pékségünkbe mentünk kávézni, aztán meg ki a partra. Iszonyú borús és szeles idő volt, nem sok jóra számítottunk. Leültünk egy napágyra és vártunk. Csak gyűltek, gyűltek a sötét felhők, sehol senki, szinte ijesztő volt. De elkezdett rózsaszínbe meg lilába színeződni a sötét égbolt, megjelentek az első napsugarak. Mindenhol felhők, de ott, ahol kis csíkban tiszta volt az ég, ott bukkant fel a nap, 7 óra után nemsokkal. Néztük egy darabig, aztán elmentünk az egyik messzebbi kávézóba reggelizni. Visszafelé még utoljára jól megnéztem az utcákat, a boltokat és az éttermeket. Majdnem minden zárva volt még. Egy kis boltban bevásároltunk az útra, mentünk haza és otthon bepakoltuk a maradék cuccokat. Mellesleg ebben az időjárásban nekem és a páromnak is sikerült megfáznunk.

A szállást 9-kor kellett elhagyni. Az volt a szabály, hogy az apartman területén maradhatunk, amíg a busz meg nem érkezik a következő turnussal. Aztán bepakolunk a buszba, a sofőrök megmondják, hogy mikor indulunk, és addig szabadfoglalkozás. És ha nem lett volna ilyen idő, és nem esett volna egyfolytában, akkor még akár fürödhettünk volna a medencében, de nem. 9-12-ig a kertben egy fedett rész alatt egy asztal körül ücsörögtünk meg beszélgettünk a másik két párral. Azt hittük már sose jön a busz. Aztán megjelent a kisbusz, ami egy hete idehozott minket. aztán elhajtott. Most mi van?? Nem értettük, és kicsit idegesítő volt ez a várakozás meg a tehetetlenség. De szerencsére visszajött értünk és kivitt a focipályához. Ott bepakoltunk a buszba, és megkaptuk az infót: 2-kor indulunk.

Volt tehát másfél óránk, ezalatt megebédeltünk az Ovelixben, majd elmentünk a falu végébe, a Paris Caféba. Persze megint elkapott minket az eső.. Ez a kávézó talán Sarti legnívósabb helye, gyönyörű design, isteni kávé, és a mosdó.. hát az majdnem megszólalt… :P Annyira esett, hogy csak fél 2-kor tudtunk elindulni a buszhoz. Beszálltunk, Leo elköszönt mindenkitől és elindultunk haza. Nem volt túl bíztató a vizes, csúszós úton lefelé a szerpentinen, de lefoglaltam magam. Először a macedón határ előtt álltunk meg 16-17 óra felé, kb 40 perces pihenőre (itt a wc 50 cent volt). Mint már említettem, mindketten meg voltunk fázva, és fogytán volt a zsepink, így szerettünk volna venni. Az itt lévő (egyetlen) vámmentes boltban volt minden, de momentán jobban vágytam egy százas zsepire, mint egy Swarowski órára…. :S Ez nem jött össze, de ittunk egy forró teát a busz büféjében, ami tök jól esett. Mire átkeltünk a határon, volt 18 óra. Aztán 2 óra szenvedés következett, imádkoztam, hogy a szerb határon legyen zsebkendő!!! A macedón-szerb határon 1,5-2 órát várakoztunk, kb 22-kor tudtunk megállni pihenni, már Szerbiában. Szerencsére a benzinkúton lehetett életmentő zsepit kapni 1 €-ért. Kösziiiiiii!!! :) Innentől kezdve, én többnyire aludtam, mert belázasodtam. Megálltunk egyszer hajnali 2-kor, előtte vetítettek megint két filmet, az egyik az „Exférj újratöltve” volt, a másik az „Elrabolva”. 6-kor értünk a magyar határhoz, ahol 2 órát kellett várnunk a bebocsátásra…! Reggel 8-kor értük el Röszkét, ahol kb 30 percet időztünk. Ittam egy pohár forró teát, ettem egy tál levest, és gyorsan vissza a buszra. Később, mikor leszálltak az előttünk lévő ülésekről Szegeden, átültem, vagyis átfeküdtem oda, és szinte a Hősök teréig alukáltam. 11 után nemsokkal érkeztünk meg.

Ez volt az én első találkozásom Sartival, és a tengerrel – szerelem első látásra!….. :) Összességében -a hosszú és kényelmetlen buszút, az eső, a nagy hullámok, a kiütések és a megfázás ellenére- fantasztikus nyaralás volt!!! Sarti egy csodálatos, békés, kedves és bulis hely, csak ajánlani tudom mindenkinek!!! :)

@betti

2 thoughts on “Betti élménybeszámolója Sartiról (2012)

1. Napközben valóban „elhagyatottnak” tűnhet a falu, mert mindenki a strandon van, a faluban alig egy lélek. Főleg, ha szieszta időben mozogsz. De vannak szórakozóhelyek, görög est, welcome party, stb. a helyiek és az utazási irodák is mindent megtesznek azért, hogy jól érezd magad. Persze ha a legnagyobb álmod, Ibiza, akkor nem vagyok benne biztos, hogy Sarti a jó választás…