Zakynthos élménybeszámoló

A sziget maga egy természeti gyöngyszem: vad-sűrű zöld növényzet, kopár síkságok, meredek sziklafalak és persze a szemet gyönyörködtetően mélykék vizű barlangok. Ez a hely amennyire parányi, annyira sok a felfedeznivaló hely. Szinte minden faluban fellelhetünk templomokat, amelyek a hegyek vagy sziklák csúcsáról fantasztikus kilátást biztosítanak.

Kétszer volt szerencsénk ezen a csodás szigeten nyaralni. Autóbusszal utaztunk Kilini kikötőjéig, ahonnan bő egy óra alatt értünk Zakynthos fővárosba. A szállásunk Agios Sostisban volt, amely egy nem túl nyüzsgős, nyugodt kis falucska.

Zakynthos sziget

Utazásunk előtt felkészültünk, hogy melyek azok a helyek amelyeket meg szeretnénk látogatni. Így második nap autót béreltünk, és azzal jártuk be a sziget olyan részeit is, ahová másképp nem is juthattunk volna el. Először a vadabb nyugati parton indultunk útnak. Csodálatos eldugott sziklás öblökre bukkantunk, hihetetlenül kék és zöld, kristálytiszta vízzel, melyek vakítóan fehér sziklák közt bújtak meg. Ilyen volt Porto Limnionas is, amely varázslatos volt. Félelmetesek voltak a szerpentinek, mert nem csak kanyarogtak, hanem lejtettek, illetve, emelkedtek is. Sokszor látszott úgy, hogy az útnak vége, repülünk a tengerbe… Utunk Porto Vromiba vezetett, ahol hajóra szállva jutottunk el Zakynthost jelképező Navaggiohoz. Porto Vromi jéghideg, de kristálytiszta vízével levett minket a lábunkról. A hajóút során besiklottunk a barlangokba, ahol a kék millió árnyalatában pompázott a tenger. Az egyik barlangból Posszeidon arcát lehet látni kirajzolódni. A Navaggio öböl káprázatos volt. Azt gondoltuk ilyen kék szín nem is létezik. Hófehér gömbölyű kavicsok tarkították a partot. Hátborzongató az 1000 méter mélységű öbölben megmártózni. Miután visszahajóztunk, autóval is megközelítettük a Navaggio kilátót. Fentről nézve is lélegzetelállító a kilátás. A hajóroncs körül az emberek gombostűfej nagyságúak voltak.

A sziget nyugati partján autózva rengeteg helyi árussal találkozhatunk, akiktől mézet, olivaolajat, olivabogyót és gyümölcsöket vásárolhatunk. A görög vendégszeretet összehasonlíthatatlan. Felautóztunk egészen a sziget északi csücskéig, ahol szélmalmokat és a Kék barlangokat lehet látni. Napunk végén Keriben a naplementében gyönyörködtünk.

A sziget keleti partja nyugodt, csendes, igazi turistaparadicsom a strandolni vágyóknak.

Zakynthos fővárosát is érdemes meglátogatni, rengeteg műemléket, templomot találhatunk.

Agios Sostis kikötőjében végre találkoztunk a Caretta carettával, a cserepes teknőssel, Zakhyntos védett, és szimbólummá vált állatával.

Agios Sostissal szemben található a Teknősbéka sziget, Maratonissi, mely egyrészt alakjáról kapta a nevét, másrészt onnan, hogy ez a hely a teknősök kedvenc fészkelő helye. Érdemes búvárszemüveget vinnünk, mert hatalmas hófehér halakat láthatunk. A sziget hajóval közelíthető meg, valamint beúszhatunk Keri barlangjához is.

Mindenkinek csak javasolni tudom ezt csodálatos szigetet. Nekünk örök emlékeket adott.

@l-janos74 csodálatos fotókat készített Zakynthos szigetről és Görögország egyéb nyaraláóhelyeiről. A többi Zakynthos fotó itt tekinthető meg!