Míkonosz 2015: Kata élménybeszámolója 5/4

Kata 23 napot töltött Görögországban a családjával. Egyénileg utaztak repülővel, és a majd’ egy hónap alatt a Rodosz-Szantorini-Míkonosz-Milosz-Athén útvonalat járták be, óriási élményekkel gazdagodva. Az előző fejezetet itt olvashatod.

Talán az volt a baj, hogy Szantorini után jött. Talán a szállásadónk, aki egy beképzelt athéni nő volt, nem érdekelte, hogy a mi apartmanunkhoz nem csináltak ruhaszárító kötelet sehová, hogy törött a zuhanyrózsa és nem mi törtük el, hogy egy négy fős apartmanhoz (amit kifizettetett velünk) 2 szék volt. „Megnézem mit tehetek” és soha többé nem láttuk. Igazán csak a ruhaszárítás zavart, azt mondta használjuk a szomszédét. Így legalább már ők sem teregethettek normálisan. Nekem Míkonosz egy túlfújt lufi volt.

A táj olyan mint ahogy leírták, azzal nincs baj. A fővárost is úgy fogadtam el ahogy volt, két kis utcácska ami látványos, 5 malom, ami szakadt betontömbökön keresztül járható, Kis Velence, ami messziről úgy ahogy, de lássuk be, a képeslapok jó rég készültek róla. Kerestem benne valamit még, amitől majd lesznek kellemes emlékeim arról, hogy itt is jártam, de nem találtam.

Mikonosz sziget utcácska
Mikonosz sziget utcarészlet

Ornoszon laktunk, gyakorlatilag a sziget legjobb (finom homok szempontjából) strandja ott volt. Maradjunk annyiban, hogy a 20-35 közötti gyerek nélküli ilyen és olyan párok szigete. Főként az olyanoké. Valószínűleg azért vannak így elszállva az árak is. Alig találtunk igazi görög éttermet, bár amit találtunk az a nyaralás legjobb gigantes-ét szolgálta fel. A tengerparti tavernák löpöti francia és olasz konyhát vittek jórészt. Nagyon exclusive volt minden, szuper luxus módon megoldott napernyők, egyenruhába öltözött strandpincérek, de mégis… hol van itt a görög életérzés?

Ami nagyon jó volt, hogy indult a strandról egy hajójárat, arra vehettél napi jegyet úgy, hogy 3 strandot vagy az egész déli részt végig tudtad vele járni. Óránként járt, és így valóban el tudtad dönteni melyik a legjobb hely. Megállapítottuk, hogy a mi strandunk a legjobb és kész.

Szóval Míkonoszon nem kaptunk semmit a görögségből. Ez egy méregdrága sziget, egy csomó olyan szolgáltatással amit nem használsz ki, vagy magadtól eszedbe nem jutna kérni.  Mondjuk magyar szót egyetlen egyszer hallottam, amikor este a fővárosban megjegyeztem hangosan, hogy 4 napja nem hallok magunkon kívül senkit magyarul beszélni.

Mikonosz sziget szelmalmok
A híres szélmalmok a szigeten

Abban a pillanatban a hátam mögött sétáló nő egy „szépjóestétkívánok”-al belevigyorgott a képembe, majd megegyeztünk abban, hogy Ő sem hallott 2 hónapja magyar szót, mert hogy Ő most itt lakik egy ideig. Összegezve nekünk nem jött be ez a trendi sziget, de bizonyára mert öregecske negyvenesek vagyunk, és bár jártunk már trendi szigeten (Szkiathosz), de ez a nyomába sem érhet érzések és szerelmek tekintetében.

Szívfájdalom nélkül szálltunk fel a kompra, és indulás tovább Miloszra. Ha hamarabb rájöttünk volna arra, hogy a hajótársaságok hogyan járnak a Kikládokon, akkor nyilván nem érintettük volna ismét Szantorinit, de azért egy élmény volt egy nyáron kétszer☺

Kata 23 napot töltött Görögországban a családjával. Egyénileg utaztak repülővel, és a majd’ egy hónap alatt a Rodosz-Szantorini-Míkonosz-Milosz-Athén útvonalat járták be, óriási élményekkel gazdagodva. A következő fejezetet hamarosan itt olvashatod.