Tengernyi boldogság-Sarti

sarti_hullamok_a-tengerbenAugusztus 26-án indultunk a várva-várt nyaralásunkra, Sartira, az Ibusz szervezésében. A 20 órás buszos úttól kicsit tartottam, de szerencsére koránt sem volt elviselhetetlen. Nekem a nyakpárna, a derékpárna, a pléd és rengeteg nasi segített átvészelni. Megérkezésünkkor tranzit buszok mindenkit elvittek a foglalt szállására. Mi a Fotini apartmant választottuk, ami tökéletes volt. A teraszunk egyik feléből a környező dombokat csodálhattuk, másik feléből pedig a házak mögül kibújó tengert láthattuk. Tökéletesen felszerelt volt a ház, minden bútor szinte vadonatúj és ami még fontos, hogy nagyon tiszta volt.

Gyors lepakolás után lementünk ebédelni. Elsőre az Aiyaio éttermet választottuk és természetesen kipróbáltuk az eredeti görög gyrost. Az adag hatalmas volt, és ízre is isteni. Itt egyébként magyar volt a tulajdonos. Délután pedig belevetettük magunkat a gyönyörűen tiszta tengerbe. Másnap a parton hatalmas hullámok voltak, olyanok, amilyet én még soha nem láttam, hát mondanom sem kell, nagyon élveztem :) Este pedig jót szórakoztunk szomszédainknál.. Ettünk, ittunk, kártyáztunk és rengeteget nevettünk.. Miután onnan hazamentünk, gondoltuk megnézzük Sarti éjjeli fényeit. Szerintünk csodaszép. Ami elsőre feltűnt az a hatalmas Göncölszekér. Nem tudom mi az oka, de legalább 3szorosa volt az itthoninak. És csak néztük a csillagokat és a megvilágított tengerpartot…

hajo_a-tengerpartonAz éjjeli kiruccanás után másnap épphogy elértük a délelőtt 10-kor induló hajókirándulásunkat. Mi a Kalóztúrát választottuk és egyáltalán nem csalódtunk benne. A hangulat kedvéért mindenki vendég volt egy ouzo-ra, ez meghozta a jókedvet. Aztán meglátogattuk a környező öblöket (pl. Szív-öböl), és a Narancspart felé vettük az irányt. Ez egy kicsi csalódás volt számomra.. Rengeteg ember, szinte mozdulni sem lehet, a gyönyörű sziklákat gyakran wc-ként használják.

Ezután következett, ami talán a legnagyobb élményem volt a nyaralás során. Lehetőségünk volt nyílt vízi fürdőzésre,búvárkodásra. Itt a hajóskapitánnyal kiúsztunk és figyelhettük, ahogy a sziklákról kis vésővel és kalapáccsal leszedi az osztrigákat, tengeri sünt és kagylókat gyűjt. Király volt, ahogy a víz alatt a kezünkbe nyomott egy-egy osztrigát, amit éppen megszerzett. És csak néztük az alattunk elterülő 8-10 méteres mélységet, körülöttünk halak úszkáltak.. Legszívesebben ott maradtam volna egész nap. A hajóra visszaérve kis citrommal és kenyérrel megkóstolhattuk a korábban megszerzett zsákmányt. Én is megkóstoltam a tengeri sünt és az osztrigát, szerintem semleges ízük van. Hajóutunk következő állomásán egy gyönyörűszép tengerparton napozhattunk-fürödhettünk, amíg a hajón elkészítették a souvlakit. Az ebéd bőséges és finom volt. Mivel már jócskán belenyúlt a délutánba, ezután hajóztunk vissza Sartiba. Hazafelé a párommal a hajó végébe ültünk és élveztük, ahogy a nagy hullámok ide-oda mozgatnak minket. Csodaszép volt, ahogy elhaladtunk a sziklák mellett és csak néztük a végtelen, kéklő tengert. Jó lenne, ha minden hétfő olyan lehetne. :) Hazaérve a délutáni fényekben körbefényképeztük a helyet, felfedeztük a környező öblöket.

sarti_emlekhely_akilatonalKedden Sarti beach felé vettük az irányt és jórészt itt töltöttük a napunkat. A szinte liszt puhaságú homok nagyon megfogott, emellett itt sokkal messzebb be lehetett menni a tengerbe, mert nagyon sekély ez a rész. Megnéztük a partot az itteni hangulatos, pálmaleveles kilátóból és felmásztunk a sziklákra, ahonnan ismét egy új arcát láthattuk Sartinak. Nagyon nagy élmény volt barangolni ezeken a meseszép, hatalmas kőzeteken. Aznap a Replay-ben ettünk, rendeltünk 2 pizzát, így a harmadik ajándék volt.. Vastag tésztájú, nagyon finom pizzájuk van, mindenkinek csak ajánlani tudom. Szerdán búvárkodásunk veszélyes vizekre vitt minket.. Felfedeztünk egy helyet, ahol rengeteg kagylót lehetett gyűjteni…. Csak éppen a tengeri sünök hátáról… Itt sajnos sikerült szereznem 5 tüskét (pedig volt rajtam védőcipő).

Az ebédünk ezután az Avra-ban volt, szintén gyros… én valahogy nem tudtam megunni.. :D Szinte mindenhol nagyon finom volt… Egyet kivéve.. Az utolsó nap az Ovelix Fast -ba tértünk be… Rendelésünk után vettem észre,hogy a pincér folyamatosan bagózik. Két rendelés között beleszív egyet-egyet.. Semmi kézmosás vagy akármi..A visszataszító látvány után már csak a gyros volt rosszabb.. Párom hamburgert rendelt, ami szintén minősíthetetlen volt. Férfi ember lévén az ő gyomra bevette az én gyroszomat is, de egy nagy mínuszt kap tőlem ez az étterem.

Összességében nagyon jó élményekkel tértünk haza, igazi kikapcsolódós nyaralásunk volt Sartin.. Meseszép táj, kedves emberek, tengerpart… Mi kell még? :)