23 nap Görögországban: Kata élménybeszámolója 5/1

Rodosz-Szantorini-Míkonosz-Milosz-Athén

A mi családunk fanatikus csavargó. A 9 évesünk úgy jár Görögországba, mint haza a nagyihoz. Nyilván nagy előny, hogy a párom dolgozott 2 évet a Thessaloniki Egyetemen, ezáltal ragadt rá annyi a görög nyelvből, hogy megdicsérjék érte amikor a kis magyar család beül a kis tavernák egyikébe.

Oia, Szantorini (Görögország)
A „nagyi” és unokája

Minden évben igyekszünk olyan szigetet választani, amit repülővel vagy kocsival nem lehet könnyen elérni, vagy távol fekszik mindentől, nem annyira népszerű az utazási irodák körében. Egyetlen egyszer utaztunk utazási irodával all inclusive szállodába, aztán soha többet, mert bár szó nem érhette a szálloda szolgáltatásait, a fish and chips, valamint a nuggets, nem görög étel, és semmit az égvilágon nem láttunk az igazi életből a fakultatív kirándulások alatt.

S ha már egyéni túrák, akkor egyre merészebb ötletek is megvalósulhattak, lassan már úgy hopponálunk mint a Potter fiú. És persze borzasztóan szerencsésnek mondhatjuk magunkat azért is, mert mindkettőnk főnöke tudja, hogy ezt a két embert el kell engedni most egy hónapra világgá, hogy utána újabb 11 hónapig mint az őrült dolgozzanak.

Az idei nyár 23 nap teljes csavargássá nőtte ki magát. Decemberben (!!!!!!!!!!!!!!!) lefoglaltuk a repülőjegyünket a Wizz Air-nél Rodoszra – és annak reményében, hogy minden komp úgy indul ahogy azt az előző évi menetrend írta – a visszaútra pedig  Rainair és Athénból. Ez idáig egyszerű volt, ezután jöttek a nehezebb projektek, melyik szigeten hány nap, mikor indul hajó, stb. Ez azért jó, mert decembertől gyakorlatilag folyamatosan a nyárra gondolsz, görög hangulatod van, útleírásokat böngészel, képeket nézegetsz, beleszeretsz egy sziklába.

Ami még nagyon izgalmassá teszi a fapados repülőkkel való nyaralást az az, hogy 23 napra 1 kis bőrönd per fő. És higgyétek el, elég 3 póló 3 bugyi 2 rövid gatya, 1 fürdőruha. Ezt évek óta így csináljuk, első nap veszünk egy doboz mosóport, öblítőt, sampont, tusfürdőt, testápolót, naptejet, az kitart 3 főre a végéig. Nekem nem okoz gondot esténként kiöblíteni az aznapi ruhákat, reggelre megszárad és kész. Cserébe minden nap étteremben vacsoráztam és nem kellett soha főznöm. Ennyit bőven megér ☺

És eljött a nap, amikor is délután négyig dolgoztam, este 10-kor pedig már Rodoszon vacsoráztunk.

Kata 23 napot töltött Görögországban a családjával. Egyénileg utaztak repülővel, és a majd’ egy hónap alatt a Rodosz-Szantorini-Míkonosz-Milosz-Athén útvonalat járták be, óriási élményekkel gazdagodva. A következő fejezetet itt olvashatod.