5 év után Sartin!

Sarti-007

Idén @korall13 öt év után tért vissza Szártira, ezúttal a szüleivel és testvérével. Egyénileg utaztak, autóval, a határokon akadály nélkül át tudtak kelni. Mindannyian jó kedvvel, elégedetten tértek haza, tetszett nekik a szállásuk is, sokat strandoltak és finomakat ettek.

Több éttermet is megemlít, valamint mindenki fánkos nénijét, aki a főtér közelében sütögeti a mézes fánkocskákat. korall13 a fánkocskákat mindenkinek ajánlja (és mi is!)

Jövőre szeretnének ismét visszatérni Sarti „mágneses mezejére”! Köszönjük szépen a beszámolót! :)

„Adriennek személyesen ígértem meg ezt a beszámolót, amikor a júliusi játékuk nyereményét átvettem tőle. Köszi még egyszer Adri!

Egyéni utazással, július 27-augusztus 3-ig nyaraltunk Sartin, az Ibusz, Nikos apartmanját választva szállásunknak.

Marcaliból indultunk a várva várt nyaralásra, ahova magunkkal csábítottuk Szüleimet és Testvéreméket is. Így Horvátország felé indultunk és vettük sorra a határokat. Sajnos Belgrádnál az elkerülőn autóztunk, így lezárásokba botlottunk, ami kb. 2 órás várakozást eredményezett. Mindegy, gondoltuk, lényeg, hogy Sartira megyünk. Az út végig zökkenőmentes volt, határokon viszonylag kevés várakozások, személyi igazolvánnyal könnyű átjutások minden határon.

Sartin azonnal megtaláltuk a Sithon Travelt és Dóra is 2 percen belül megérkezett. Mindannyiunknak külön-külön megmutatta az apartmanokat. Jó választás volt a Nikos apartman, modern bútorokkal, 3 ágyas szobával( pedig csak ketten voltunk) tágas konyhával, tágas erkéllyel, picike fürdőszobával, de a célnak épp megfelelő tulajdonságokkal. Gyors lepakolás, kis kávé, strandcuccok elő és már mentünk is fürdeni. Szívmelengető érzés volt ismét a tengerparton állni és végignézni a csodás kék tengeren. Ezen a napon, kérésemet teljesítve, lágyan símogatva várt a hatalmas víz. Sokat fürödtünk már első nap. Szállásra visszatérve kipakoltunk és elindultunk, hogy együnk valamit. Hamar egy kis utcai étkezdénél, magyar fiatalember, Sándor invitált bennünket vacsira. Grillezett halat ettem, párom haltálat azt hiszem. Minden nagyon finom volt, elköszöntünk és szétnéztünk a faluban.

Sarti-037

Lényegébe hasonlóan teltek a napjaink, minden délelőtt lementünk a partra, hol a központi részre, hol a focipálya utáni kis szentélyes partra s voltunk egy kicsit távolabb a nudi strand előtti öbölben is. Kedvencünk a kis szentélyes volt ami a Hotel Pontos parkolójánál van. 4 napig nagyon szép nyugodt volt a tenger, aztán szerda és csütörtökön hatalmas hullámok érkeztek és egész nap elszórakoztattak bennünket. Utolsó nap délelőtt még a nagy hullámokban ugráltunk, majd délutánra maradt még lehetőség lebegni, mert lecsendesedett. Minden nap nehezen hagytuk ott a fürdést, de estefelé már megéheztünk, mert a parton főként gyümölcsöt, esetleg 1 gíroszt ettünk csak. S számunkra az is egy felejthetetlen élmény, hogy kiválasszuk aznap hova is menjünk enni és mit is kérjünk. 7 este azért nem túl sok, hogy mindenhol ehetnénk valami finomat, ezért megnéztük az ajánlott helyeket.

Sarti-064Az Argirist nagyon megkedveltük, ott többször is jártunk, a halfilé nagyon finom, s a gavros is remek, a párom ott tintahalat evett, szuvlakit, s a halfilét ő is dícsérte. A sült padlizsánjuk is finom és a padlizsán saláta szintén. A pincér nagyon kedves és utolsó nap kedvezményt is kaptunk. Minden vacsi után itt édesség volt ajándékba. A Kivotoszban is voltunk, ott muszakát és halnyársat ettünk, ebben sem csalódtunk. A Hanna hausban szüleimmel látogattunk el, gírosz tálakat és kalóz tálat választottunk. hatalmas adagokat kaptunk, bár a krumpli volt túlsúlyban, a salátát kicsit keveselltem, de nem panasz képpen, csak én nem vagyok túl krumplis, inkább salátás, biztosan azért tűnt fel, mert a kedvesem nem panaszkodott. Összegezve mindenhol fantasztikusakat ettünk, sajnos a palacsinta már nem fért be egyik este sem. Azonban a mézes fánkocska, amit a főtérhez közel sütöget a nénike, az kihagyhatatlan! Már a látvány is elragadó ahogyan készíti s amikor kezembe kapom a forró, illatos fánkocskákat hm… az nagyon fini! Mindenkinek ajánlom aki fánkrajongó, ki ne hagyja.

Természetesen a napi esti séta, vásárlások ki nem hagyhatók. Hatalmas választék, kedves emberek, remek hangulat, ez jellemzi Sarti estéit. Ha kis magányra vágytok, érdemes pár söröcske társaságában lemenni a partra este, leülni a napozószékekbe és lesni a csillagokat, hallgatni a halk tengert! Igazán megnyugtató érzés!

A hazaútról csak keveset, reggel 6 órai indulással, rövid várakozásokkal este fél kilenckor marcaliban voltunk.

Most ismét 1 évet kell várnunk mire újra átélhetjük a csodát, hogy Görögország földjére léphessünk! Várjuk hatalmas nagy-nagy szeretettel!”