András Görögország rajongóinak a figyelmét kéri!

A napokban András nevű olvasónk érdekes kéréssel keresett meg bennünket. Szakdolgozatához közvélemény kutatást végez, ehhez kérte a segítségünket. Készített egy kérdőívet, melyben a Görögországba történő utazásainkhoz kötődő szokásainkról tesz fel néhány kérdést. Kérjük, töltsétek ki minél többen, mi is kitöltöttük!

Természetesen segítünk, ha tudunk, ezért kérjük minden hozzá hasonló „görög mániást”, hogy szakítson néhány percet néhány kérdés megválaszolására! Büszkék vagyunk rá, hogy András hozzánk fordult segítségért, és talán nem szerénytelenség, ha azt reméljük, a segítségünkkel egy egész picit mi is hozzájárulhatunk András tanulmányi eredményének sikerességéhez!

Sok sikert kívánunk és mindenképpen várjuk a beszámolót a szakdolgozat eredményéről!

gorogorszag tengerpart

Görög nyaralási szokásaink szakdolgozatba kötve

Ha meg kéne fogalmaznom magam, hogy mi is vagyok, akkor sok dolog mellett azt is mondanám, hogy „görög-mániás”. A Budapesti Gazdasági Főiskolán jelenleg negyedéves vagyok, szakdolgozatomat most írom „A görögországi desztinációk helye a magyar kiutaztató turizmusban” címmel. Az irományommal azt a célt tettem magamévá, hogy a magyarok Görögországba való utazását megismerjem; megértsem, megmagyarázhassam, és elmesélhessem mi motivál minket arra, hogy a Hellének világába utazzunk, ott mit csinálunk, mit tapasztalunk, mit keresünk. Pontosan ez okból készítettem el kérdőívemet is, hiszen mindezeket a hozzám hasonló „görögbe” utazóktól érdeklődhetem meg.

De miért is választottam Görögországot, mint témát a főiskolai szakdolgozatomhoz? Erre a válasz a már említett „görög-mániám” lehet.

Először valamivel több, mint tíz éve jártam Görögországban; apámmal és családjával utaztunk többször is a Halkidiki-félszigetre. Nálam több kort megért embereknek ez a tizenkevés év nem sok, tehát ha azt mondom, hogy azokról az utakról nincsenek részletes emlékeim, talán furcsállanák. A Kasszandra nevű kis félszigeten Nea Skioni városkájában szálltunk meg minden alkalommal, általában két hétre. A második alkalomtól fogva egy helyi néni tengerparti házikójában nyaraltunk. Pula néni (merthogy így nevezte magát) végtelenül kedves személyiség, emlékszem, többször hozott nekünk friss gyümölcsöt, sőt egyszer-egyszer elvitt minket, gyerekeket a kis veteményesébe meg ide-oda. A tengerpartozás mellett a felfuttatott szőlő- és fügeborítású teraszon való királydinnye vadászás, a mindenfelé való kirándulás (egyszer még a Halkidiki prérire is kikalandoztunk, hogy a Régi Skionit megtaláljuk), az esős Thesszaloniki megtapasztalása, repülős utazás Görögországba a pilótafülkében mind sok-sok olyan élmény, ami a nea skioni-i nyaralásokhoz köthetőek.

Ezután a családom másik felével, anyukámékkal, kezdtünk el Görögországba menni nyaralni. Mindig busszal megyünk, már majdnem mindegyik Görögországra specializált irodával utaztunk. Az elmúlt években voltunk Vrasnán, Sartin, Paralia Katerinisen, Nei Porin, Korfun, Tolón… Hosszú a lista. Hajós kirándulások, hajóról vízbeugrálások, esti séták, pihenés a tengerparton, a görög konyha megtapasztalgatása, rengeteg emlék kapcsolódik mindezekhez. Annyi, hogy igazából összeszedni is szinte lehetetlen, vagy ha meg mégis sikerülne, akkor most a végtelenségig mesélhetnék. És mindezek mellett az iskolai tanulmányutat, melynek során Görögország minden nevezetességét végigjártuk nem is említettem…

A görög dolgok után való vonzódás tehát mondhatni hamar megkezdődött bennem. Már Nea Skioniban próbálkoztam a görög betűk megtanulásában (a kapitális betűket meg is tanultam), egyszerű kifejezések elsajátításában. A görög gasztronómia és a görög kulturális életérzés egyfajta etalon lett nálam. Az, hogy a keresztneveim gyakorlatilag görögök további romantikus forrás volt a görög-mániámnak.

Mindezeket tudva nem meglepő, hogy mindkét felsőoktatási intézményben, ahol hallgató vagyok tendáltam a görögség felé. Az ELTÉn is, ahol amúgy angolos vagyok főszakként, újgörög filológiát vettem fel minor szaknak, tehát mostmár úgymond kívülről-belülről tanulhatom a görögséget, történelmet, irodalmat, kultúrát, és a nyelvet. Utóbbi esetében persze rá kellett jönnöm, hogy a föld legnehezebb nyelveinek egyikét vettem a nyakamba, persze ez kedvem nem szegi. Talán az is egyértelműnek nevezhető, hogy mindkét iskolámban Görögországgal kapcsolatos szakdolgozaton ügyködök, bölcsészként a Filhellén Mozgalom brit vonatkozását fogom jövőre felkutatni.

Hogy a hosszú önfényezés után – mivel minden ügyködésem ellenére ez az iromány ebbe hajlik át – egy kicsit azt is megszólítsam, aki mindezt olvassa, alant megtalálhatjátok a linket az említett szakdolgozati online kérdőívhez, mely tervek szerint április 10-ig lesz aktív. Ha kedvetek van segíteni, hogy megismerhessem, mit gondolunk a görögországi utakról, akkor sokat segíthettek egy gyors klikkelés-sorozattal.

Bella Gergely András

Utazási szokások Görögországba

Üdvözlöm, Bella Gergely András vagyok, a Budapesti Gazdasági Főiskola negyedéves hallgatója. A főiskola befejezéseként írom BA szakdolgozatomat, melynek címe „A Görögországi Desztinációk Helye a Magyar Kiutaztató Turizmusban”. Eme szakdolgozat kereteiben a magyar utazók szokásait, motivációit vizsgálom Görögországba való utazásukkal kapcsolatban. Ehhez egy rövid kérdőív keretében az Önök segítségét is kérem. Előre is köszönöm, hogy a kitöltéssel segítenek négyévnyi munka megkoronázásában!

A kérdőívben megadott adatokat kizárólag statisztikai számításokra használom, a személyes adatokat (kor, nem) harmadik fél számára ki nem adom.

[A kérdőív már nem elérhető!]