Első utazásunk Szártira: 2. rész

Sarti sétány
Sarti parti sétánya 2003. júniusban

Első rész >> Második rész >> Hamarosan folytatjuk!

Első benyomások

2013. június 10. A legelső nap, amikor a lábunk érintette Sarti földjét. Emlékszem, az első benyomásunkra, ami bár dícsérte a környezetet, de a falut borzasztó kihaltnak találtuk, sehol egy ember, a nap is tűzött és mintha járvány söpört volna végig a falun… A szinte átvirrasztott éjszaka után nem igazán tudtuk, a látottaknak mely része álom, és melyik a valóság…

A környezet már érkezés előtt lenyűgözött minket és az összes utast, akik egy emberként adtak hangot tetszésüknek. A mai érkezések alkalmával már kevésbé intenzívek ezek a csodálkozások, mert az a jellemző, hogy az utasok egy része már járt Szártin…

Érkezés és eligazítás

A Barracuda apartman Sarti Beach legdélebbi részén, „Sarti végében” található, a busz egészen a kapuig vitt minket, ami a fűútról nyílt. Csodálatos és hatalmas pálmafák fogadtak minket az épület udvarán, amitől elállt a szavunk…

Rajtunk kívül csupán egy hasonló korú pár szállt le a buszról – részben nekik köszönhetjük, hogy a weblap elkészült –  de erről majd később!

A Barracuda udvara
A Barracuda apartman udvara felülről

Ha jól emlékszem, 14 óra lehetett, amikor megérkeztünk, a Sithon Travel idegenvezetője elmondta, hogy este 6 órakor visszajön hozzánk, négyünkhöz és „eligazítást” tart nekünk, majd együtt elmegyünk a falut bemutató sétára. Tudomásul vettük, bementünk a szállásunkra, ledőltünk az ágyunkra és álmunkat vízszintes helyzetben, csukott szemmel folytattuk tovább…

Annyira fáradtak voltunk, hogy a mai napig nem emlékszem, hogy hogyan nyitottam ajtót és mit mondtam az idegenvezető Timinek, amikor a megbeszélt időben kopogott az ajtónkon, talán Sarti látványától aléltunk így el – máig nem tudom… Csak a kopogásra emlékszem.

Timi tájékoztatása alatt még mindig nagyon kába voltam, de sok hasznos infot tudtunk meg tőle, miközben megismerkedtünk a szomszédainkkal; akikkel együtt szálltunk le a buszról. A beszélgetés után együtt elindultunk a faluba, arra a körsétára, amit Timi említett. Körbevezettek minket a faluban, további infokat tudtunk meg, azután leléptünk…

Rengeteg tervünk volt az érkezés utánra, pl. ruhástól rontunk a tengerbe, elmegyünk és jól bekajálunk, de a nem várt alvás miatt mindez kicsit csúszott, ami úgy gondolom, nem is baj. Sajnos ráadásul az első gyros, amit kint ettünk, nekem nem ízlett, (az az étterem már nincs meg) de nem keseredtünk el, mire való a cukrászda?!

Még megnéztük a tengert, sétáltunk a parton, közben besötétedett…

part58Találkozás a tengerrel

Végre tisztességesen kialudtuk magunkat. Csak azt bánjuk, hogy későn keltünk, pedig kint minden perc számít, mindet ki kell használni! :)

Szerettünk volna bemenni a faluba, komolyabban körülnézni, de a tenger tisztasága és úgy egyáltalán a tenger sokkal jobban érdekelt. Kissé szájhúzva a buszról megmaradt szendvicseket ettük meg reggeli gyanánt, azután kimentünk a partra strandolni; ez nem kérdés…

Azt a látványt, azt a valószerűtlenül kristálytiszta tengert leírni nem lehet! Sehol egy hínár, sehol semmilyen tengeri hordalék, a homok pedig mint egy luxusszőnyeg, puha és meleg… Voltunk már más tengerparton, de ezt a tisztaság, és ez a finom homok ahhoz nem fogható! …mint a filmekben, azonnal eldobtuk a papucsunkat, hogy a bőrünk érintkezzen ezzel a csodával…

Aigaio Fast FoodÍgy telt el az első napunk…

Az időnk tökéletes volt, ragyogó napsütésben strandolhattuk végig az egész napot. Egész estig kint voltunk a parton, és talán még most is ott vagyunk, ha nem parancsol megálljt az éhség, ami olyan hirtelen ránk tört.. Persze volta még nálunk csoki, meg sós nassolni valók, de a gyomrunk tisztességes ételt követelt, amit később meg is találtunk az Aigaio Fast Food kínálatában, ahová azért tértünk be, mert az apartmanból megismert szomszédaink épp ott ettek és invitáltak, hogy menjünk, együk velük…

Az Aigaiot üzemeltető család azóta is minden évben óriási mosollyal fogad minket, csak időközben a kis pincér fiú felnőtt…

Első rész >> Második rész >> Hamarosan folytatjuk!