Karpathos, 2014. szeptember 11-18.

Botcsinálta iromány, de hátha valaki hasznát veszi.

Nagy reményekkel indultunk, mint mindig de féltem, mert nem szeretem a szelet és minden beszámoló óriási szélről beszélt. A valóságban semmivel nem volt nagyobb szél mint bárhol Görögországban.

2014. Szeptember 11-én reggel indultunk Ferihegyről Kárpátoszra. Mióta a nejem nem bírja a buszozást, komoly spórolás után próbálunk olcsó úthoz jutni. Persze fontos az is, hogy érdekes, új célokat találjunk. Így esett a választás Kárpátoszra. Mivel a buszok legtöbbször a fővárosból indulnak, ezért is Pigadia lett a cél. Az is fontos szempont, hogy ne egy olyan tengerparti üdülőkomplexumba kerüljünk, ahol lakott terület nem található a közelben.

A reptér nincs messze a fővárostól, de mivel sok utast ki kellett tenni a Pigadiába érkezés előtt, jó félórás kacskaringós utakon vezető buszozás várt ránk. Szép öblök, partok közelében szálltak ki utasok, de nem szerettem volna oda menni, mert egy nap alatt bejárják a környéket és utána mit nézegetnek, ha befejezték a fürdést?

Izgalommal vártuk, hogy milyen szobát kapunk. A szokásos módon kellemesen csalódtunk Szép kilátással, kétszobás apartmant kaptunk. Teraszunk a teherkikötőre nézett, de ráláttunk a kikötő többi részére is.

Ez az épület a főváros legkeletibb részén helyezkedett el. Alig pár épület volt kelet felé, majd az utca végén egy kis temető, még kisebb templommal. Sehol hangoskodás, csak a tenger és a beérkező hajók hangja törte meg a csendet. Ha kiültünk az egész napi séta, fürdés után a teraszra, mindig volt látnivaló. Hol egy komphajó ki-be rakodása, kamionok, utasok nyüzsgése, hol üzemanyag, gázszállító rakodása.

Ahogy megérkeztünk irány a környék felderítése. A rakodóstég mellett volt egy kis öböl. Egyből bementem a tengerbe, de az óriási kavicsok miatt alig tudtam kijönni a vízből. A nejem nem is vállalta a veszélyt.

Karpathos, Pigadia

Pigadia is egy nyüzsgő kisváros. Nem más mint a többi hasonló kikötő. Talán kinézésre egy patkóhoz hasonlítható. A patkó déli részén terül el a város. A közepén ritkábban elhelyezkedő szállodák vannak, ahol véget ér a nyüzsgés. Inkább csak fürdőzők, nyaralókkal lehet találkozni. Itt van szinte csak fürdésre lehetőség. Itt finom homokos partot találhatunk, ahol bárki kényelmesen fürödhet.

Ha valami nem tetszett ez volt az, hogy jó 20 perces séta után találtunk fürdésre alkalmas partszakaszt. Ezt a komoly sétát naponta, volt hogy többször megtettük.

Pigadiában sok kis üzlet, több Peny, Aldi jellegű, nagyobb áruház is található, ahol olcsóbban lehet bevásárolni. 10-30 %-ot lehet spórolni, ha itt vásárolunk. Pl. egy fontos adat: Sör 0.3-as: 50 cent körül, 0.5 literes: 90 cent körül. Kis üzletekbe ezek nem ritkán kétszer annyiba kerülnek és ez igaz a sokféle élelmiszerre is.

Egy hetet lehet sétálni a városban úgy, hogy nem unalmas a látvány.

Utazási iroda:

Apollon Travel. Repülővel mentünk. A szokásos tortúra után megérkeztünk Kárpátoszra.

Mi tetszett?

Az idő, az érzés. Mindig úgy érzem magam, mintha hazaértem volna. Kicsit Jorgosznak érzem magam.

Mi nem tetszett?

Nem sok ilyen van. Talán, hogy a fürdési lehetőség a főváros másik oldalán volt aki kb. 20 perces séta volt minden nap.

Időjárás:

Végig szép volt, néhány kis felhőtől eltekintve. Szeptember 11-től 25-ig ez így volt. Ezt onnan tudom, hogy a nővéremék váltottak 18-án és nekik is végig jó idejük volt.

Szállás:

Mi a Dolfin apartmanban voltunk. Nagyon tetszett. A Wifi csak a hallban volt elérhető.
Minden más rendben volt.

Programok:

Hajókirándulás Diafanin keresztül Olympiába Jó volt egész nap Visszafelé e tenger viccelődött egy kicsit.

Érdemes:

Érdemes sétát tenni a hegy körül. Indulás a kis temetőtől és dél felől kerülni a hegyet majd vissza észak felől Pigadiába. Két élőzenés helyet találtunk. Az egyik nagyon bejött bár itt a zene se a megszokott. Az is Kárpátoszi. Ha valakit érdekel megpróbálom előkeresni.

Görög ételek:

Nem sok alkalommal eszünk étteremben anyagi okokból. Nekem kedvencem a stifadó.
Most birkabordát ettünk de az is ízlett és megértem azokat a szegény útitársakat aki mindig étteremben esznek, mert annak azért megvan a bája.

Hajókirándulás Diafani-Olympia.

Szép napos időben 8.30-kor indult a hajó Diafaniba. A pert közelében hajóztunk. Sok szép kis öblöt láttunk. Szinte végig magas hegyeket lát az utazó. Kb. 2 órás út után feltűnt Diafani. Szép kis kikötőfalu. Kikötés után az utasok fele fel is szállt egy buszra és elindultak Olympiába. Mi maradtunk. Beültünk egy fagyira az egyik étterembe. A szerencsésebbek ennyiből ebédelnek, de túl vagyunk rajta.

Az egyik épület tetején megláttuk a görög nőt ábrázoló szobrot. Nem akartunk fürödni, mert vizes ruhában nem jó városnézésre menni. Kicsit sétáltunk majd felszálltunk a viosszaérkező buszra. Ismerősnek tűnt a buszsofőr. Nem véletlenül Egy 40 -50 közötti hölgy, aki a hajón mint matróz szerepelt. Mielőtt megérkeztünk Olympiába, az egyik kanyarba megálltunk, ahonnan jó fényképeket lehetett készíteni a hegyoldalon elterülő faluról; Olympiáról. A falu határozottan Szantorinira emlékeztet.

A megérkezés után idegenvezetőnk végigvezetett a falun. Láttuk a helyi iparosok munkáit Sok kézimunkát és a jellegzetes Karpathoszi csizmát, amit mindkét nem hord. Megnéztük a templomot és megnézhettük a pópa lakását.

Ezután szétszéledt a csapat. Hogy hogy építkeztek azt nem tudtam meg. Hogy hordták fel az építőanyagot, mert csak gyalogutak vannak az egész faluban. A falu feletti hegygerincen végig szélmalom torzók látszanak. Ha itt őröltek valamikor, mit őröltek és hogy vitték oda ezt meg kellett volna tudni, de elég jól lefoglalt a szép kilátás és ezek megörökítése. Itt éreztük a beígért szelet.
A kora délutáni órákban jött értünk a busz. Diafaniban beestünk a vízbe. Kellemes part van végig ameddig a szem ellát.

Kb. fél-egy óra után felszálltunk a hajóra és elindultunk Pigadiába. Komoly hullámok cibálták a hajót. Nem volt kellemes. Alkonyat közelében értünk vissza a fővárosba.

Kirándulás Finikibe.

Menetrendszerű busszal mentünk Menetesen keresztül a Sziget másik oldalára. A busz 11.30-kor indult. Ha kicsit dörzsöltek vagyunk akkor a 9.30-assal mentünk volna, és leszállunk Menetesben. Érdemes lett volna ott is kicsit körülnézni és a következő busszal tovább menni, de majd legközelebb. Menetes is egy aranyos kis falu a hegy tetején.

Finiki egy picike falu, kikötővel. Az egész falu néhány utcából áll. A parton éttermek és néhány apartman, kisebb szálloda. A part kellemes. Jó a talaj, jól lehet búvárkodni. Nem volt nagy szél itt sem, pedig minden leírásban az szerepel, hogy ez a sziget a legszelesebb. Üzletet nem találtunk csak mikor elindultunk a buszhoz, a falu felső végén a buszmegálló mellett volt egy kis bolt.

Mivel semmi ennivalónk nem volt, egy éttermet néztünk ki bár nem volt betervezve. Finom báránybordát és valami apróhúst ettünk ami szintén bárány volt. A nap többi részét fürdéssel és búvárkodással töltöttük. 17.30-kor indult a busz visszafelé. Időben visszamentünk a falu felső végébe, mert ez az egy busz ment Pigadiába.

Egy százas skálán talán Kos a nyerő, de Karpathos is 98-nál van.

One thought on “Karpathos, 2014. szeptember 11-18.

1. Érdekes, én is ugyanabban az időben voltam Pigadiában, csak egy másik, ugyancsak kifogástalan apartmanban. A stifádó nekem is a kedvencem, sok másik görög étel mellett. Karphatoson háromszor ettem stifádót, az egyik jobb volt mint a másik, de mind a három különbözőképpen volt elkészítve. Most megpróbálom itthon elkészíteni.Mi kocsit béreltünk, és bejártuk az egész szigetet, megnéztünk minden nevezetességet, az összes strandot.Szerencsére a legszebb strand, ami nekünk legjobban tetszett, kocsival 10 perc alatt elérhető volt.Mint általában Görögorszgban mindenhol, Kaphatoson is jól éreztük magunkat.