Ezekre ügyelj, hogy ne fáradtan és kimerülten térj vissza a nyaralásból!

Tombol a nyár és te már alig várod, hogy – magad mögött hagyva a várost – elindulj nyaralni? Szeretnéd kipihenni az egész év fáradalmát és már mindent gondosan megterveztél, hogy mit fogsz csinálni, hova akarsz eljutni, mit szeretnél megnézni. Ez így van jól, hiszen maga a tervezgetés is majdnem olyan öröm, mint maga az utazás. Persze ahány ember, annyiféleképpen képzeli el az ideális vakációt.

Érdemes azonban megfogadni néhány jó tanácsot, hogy ne zavarja meg pihenésünket semmi és valóban kisimulva térjünk vissza a szürke hétköznapokba.

Álmosan az ágyban (Nyaralás után ne maradjunk fáradtak!)
Ne légy álmos és kimerült a nyaralás után! Fotó: pixabay.com

Valószínű, hogy többet leszünk a szabadban, mint egyébként. Mivel a nap is többet ér bennünket, ajánlatos védekezni a sugarak káros hatásai ellen. Napvédő krémekből Dunát lehetne rekeszteni, de teljesen felesleges horribilis összegeket áldozni rá, a lényeg, hogy bőrünknek megfelelőt vásároljunk, na és persze, hogy használjuk is. Hiába minden, ha elfelejtjük bekenni magunkat.

Másik szabadban előforduló kellemetlenséget a különböző bogarak csípése okozhatja. Mindig legyen nálunk rovarriasztó, különös tekintettel a kullancsokra, mert nagyon súlyos betegséget okozhatnak. Ha külföldre utazunk, tájékozódjunk az országra jellemző rovarok felől.

„Amennyiben szállodában szállunk meg, ma már szinte alapkövetelmény, hogy klímás szobát kapjunk. De azért nem árt utánanézni, hogy például plazmaszűrővel rendelkezik-e a szobánkban található berendezés, mert ha allergiával küzdünk, sokat segíthet. Figyeljünk arra is, hogy ne hűtsük le túlzottan szobánkat, mert a nagy hőmérséklet különbség megviselheti szervezetünket.” – Dr. Mónos Mónika, fül orr gégész

Mi nők gondosan megválogatjuk a magunkkal vitt ruhatárunkat, de jobban járunk, ha a cipőinket sem csak a szín-összhang szerint visszük magunkkal. Mivel valószínű többet gyalogolunk majd és ráadásul számunkra ismeretlen terepen, feltétlenül legyen nálunk kényelmes szandál, vagy cipő – vagy akár mindkettő. Papucsot inkább csak a strandra vigyünk, mert balesetveszélyes lehet.

Óvatosan a külföldi ételekkel! Persze értem én, hogy jó dolog megkóstolni más kultúrák ételeit, de minden esetben legyünk körültekintőek, hogy ha számunkra ismeretlen étellel találkozunk. Tájékozódjunk az összetevők és a főzési technika felől és ezen információk ismeretében döntsünk.

Óvatosan az alkohollal! Utalva az előző bekezdésre, kérdezzük meg a választott ital összetevőit és alkohol fokát. Aztán persze vessük össze saját kapacitásunkkal.

Utolsó jó tanácsként: aludjunk, aludjunk és aludjunk. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy megpróbálnak a rendelkezésre álló időkeretbe belepréselni minél több eseményt és kalandot. Érthető – hiszen általában egy évet kell várni a következő vakációra –, de gondoljunk arra, hogy szervezetünknek van egy természetes bioritmusa, amely nem ment szabira és ugyanabban a ritmusban működik, mint otthon. Tehát ne facsarjuk ki magunkat és próbáljunk meg időben nyugovóra térni, így a következő napból is ki tudjuk hozni a maximumot.

Persze sorolhatnám még, hogy mennyi mindenre figyeljünk, de ha csak ezt a pár dolgot betartjuk, máris megkíméltük magunkat néhány kellemetlenségtől és igazán kipihenve térhetünk vissza a méltán irigy kollégák közé. Kalandra fel!

Köszönjük, hogy értékeléseddel segíted a munkánkat!
Oszd meg!
  •  
  •  
  •  

Friss hírek

Leave a Comment