Nászút Sartin: Kamilla beszámolója

Utazás: busszal, nászút Utazási idő: 25 óra, Utazási iroda: Apollon Travel.

Délben találkoztunk a csoporttal a Hősök terén. Szerencsére minden határ átkelőhelyen hamar átjutottunk és tudtunk haladni. Annyi negatívum volt az út során, hogy sok idő telt el a két megállás között és nem nagyon tudtam aludni, mert amikor elszenderedtem arra eszméltem, hogy Makedóniánal megyünk épp szakadékok mellett egy nagyon szűk úton és nagyon gyorsan. Itt kicsit féltem, nagyon tériszonyos vagyok.

1. nap

Átléptük a görög határt és valami hihetetlen jó érzés volt, hogy nemsokára ott vagyunk. Innen már nagyon gyorsan telt az idő és igazából Makedónia és a görög határ után is nagyon szép helyek vannak így nem nagyon tűnik fel az utazás. Mikor először megláttuk a tengert nagyon izgatottak voltunk és nem tudtunk másra gondolni, csak, hogy legyünk már ott. Mentünk fel a szerpentinen és egyre közelebb kerültünk nászutunk helyszínére. Végre odaértünk és nagyon nagyon meleg volt.

Jellegzetes görög virágok
Murvafürt (Bougainvillea)

Leszállt mindenki, kipakoltuk a bőröndöket és várni kellett az idegenvezetőkre, hogy elvigyenek minket a szállás helyszínére. Mondanom sem kell az egész csoportból minket vittek el legutoljára, pedig a mi szálláshelyünk volt a legközelebb. Már egyre nyűgösebbek és fáradtabbak voltunk. Lepakoltunk a szálláshelyünkre Kipriotisz apartmanban szálltunk meg. Nagyon szép és tiszta és romantikus idillt nyújtott. Ki se pakoltunk csak előhalásztuk a bőröndből a fürdőruhát és irány a tenger. Utána visszamentünk a központba az idegenvezetőhöz aki tájékoztatást nyújtott Sartiról, mi hol található. Nagyon hasznos volt. Este pedig együtt vacsoráztunk egy párral akivel a buszon ismerkedtünk meg. Álmosan és kimerülten zuhantunk be este az ágyba.

2. nap

Lementünk vásárolni a faluba. Vettünk mindenféle jót. Gyümölcs, szezámos kifli, kakaó, tzaziki saláta meg valami felvágott ami nagyon nem ízlett. Igazából nincs felvágott náluk ami hasonlít a hazaira. Nem néztek ki valami jól, nagyjából minden reggel kakaóztunk, saláta meg pékáru. Jobb ha visz magával az ember itthonról fóliás szalámit. Megreggeliztünk a kis teraszunkon ahonnan láttuk a tengert. Nagyon romantikus volt. Felmentünk Kipriotisz háta mögött lévő dombra ahonnan beláttuk egész Sartit. Hihetetlen jó helyen volt a szállásunk. Nem tudtunk betelni a látvánnyal.

Lementünk a központba körülnézni mi hol van. Bementünk az utazási irodába is és befizettük a fakultatív programokat amiket szerettünk volna. Eléggé eltelt az idő valahogy 3 óra felé lehetett. Béreltünk 2 biciklit és elindultunk a narancspart felé. Mire elindultunk és kiértünk az útra ahol a busszal is jöttünk már 4 óra volt, de azért bicikliztünk hevesen fel a dombon. Állandóan megálltunk inni, fényképezni és csodálni a tájat. Na meg persze romantikáztunk. Így azt vettük észre nem nagyon lesz időnk ma már a Narancspartra. Így útközben találtunk egy nagyon aranyos öblöt, ahol hajókikötő is volt és felfogta a hullámokat. Ott elbújva fürdőztünk kettecskén. Majd hazaindultunk elkészülni az esti vacsorához a baráti párral. Megkóstoltuk a Cipurót.

3. nap

Hamar felkeltünk és megreggeliztük a szokásosat a mi kis teraszunkon. Igaz befizettünk a Narancspartra fakultatív programként, de nem bírtam várni. Fel akartam fedezni mindent. Lementünk Sassos-hoz a biciklikért. Irány a Narancspart. Tekertünk fel a dombon. Nem ajánlották nekünk ezt a 7 km-es utat. Azt mondták elég kemény, de Sassos magyar felesége azt mondta meg lehet csinálni, ő is megcsinálta. Igaza lett. Megcsináltuk és nagyon jó érzés volt. Amúgy is szeretünk bicajozni. Igaz sokszor megálltunk. Hol tekertünk, hol toltuk. Hihetetlen tájak mellett amúgy is élvezetes volt ez a kirándulás. Ha más is vállalkozna rá, érdemes.

Kerékpárral

Amikor elértük egy kis üvegtigris szerű büfét onnan már lejtő van és 10 perc az álompart. Mi kb. 1 óra alatt odaértünk. De még a büfénél is megálltunk egy vízre és fényképezésre. Gyönyörű volt a Narancspart. Szebb, mint a képeken. Fürdőztünk, napoztunk és élveztük egymást. Este szintén együtt vacsoráztunk a párral. Elmeséltük az élményeinket és buliztunk picit. Beszélgetések, közös fotó és koktélozás. Jó kis este volt. Kellemesen elfáradtunk ma is.

4.nap

A központba találkoztunk a csoporttal és ma is indultunk a Narancspartra. Ismerős terep volt, de így is nagyon vártuk. Kora délután hazaértünk a közös kirándulásról. Mire hazaértünk kicsit rosszul lettem. Tele lett kiütéssel a lábam, a nyakam, mellkasom és nagyon kimerültnek éreztem magam. Pihentünk a szobában és megnéztünk egy filmet. Este már éreztem erőt magamban.
Lementünk kettesben vacsorázni, élő zene szólt. Iszogattunk. Hamar nyugovóra tértünk mivel tudtuk másnap megyünk a hajókirándulásra.

5. nap

Reggel arra ébredtem, hogy a kiütések erősödtek és a szám duplájára dagadt. Egyből elmentünk az ügyeletre, ami zárva volt csak este 6-kor nyitott ki. A fakultatív programra a találkozónk 9:30-kor volt. Bevettem egy Fenistil allergiát és kalcium pezsgőtablettát. Kicsit lejjebb ment a szám dagadása, de nem volt az igazi. Nem örültem neki, hogy nem lehetett elérni az orvost. De nem hagytam, hogy elrontsa a hajókirándulást amit a legjobban vártam.

Sarti sziklái között

Kellemes hangulat volt a hajón, görög zene szólt, ringatóztunk és fantasztikus volt a táj. Megálltunk egy elhagyatott szigeten és tengeri sünöket, kagylókat gyűjtöttünk. Tovább mentünk és egy másik öbölnél nyílt vízi fürdőzésre volt lehetőség, na meg ugrálásra. Ezt inkább meghagytuk a fiúknak. Majd kikötöttünk abban a meseszép öbölben ami az uticélunk volt. Itt elkészítették nekünk a vacsorát amíg mi fürdőzhettünk. Jól éreztük magunkat nagyon. Visszafelé megtanultuk a görög táncot a görög estre ami aznap volt. Kezdett elmúlni a gyógyszer hatása és megint rossz lett a helyzet. Amint kikötött a hajó mentünk a dokihoz. Adott nekem egy nagyon erős gyógyszert. Mint utólag kiderült, hormongyógyszer volt. Ezt csak azután közölte, hogy bevettem. Majd azt is mondta míg itt vagyok ne menjek vízbe, napra és ne egyek semmi fűszereset. Végülis csak Görögországban vagyunk, mondtam. Inkább nem is mondom milyen problémáim lettek a gyógyszertől. De megfogadtam legközelebb idegen országban, hacsak nem halálos, nem megyek el orvoshoz. Még volt 2 napunk Sartin. Igaz a bőröm és a szám fájt, de nem hagytam, hogy elrontsa a kedvem. Kiderült nagyon érzékeny a bőröm a napra és a sós vízre. Teljesen kimarta a számat, lelapult ugyan, de tele lett kicsi hólyagokkal.

6. nap

Az előző napi események után ma teljes nyugalomra vágytunk és elvonultunk a mi kis öblünkbe a hajókikötőhöz. Óvatosan mentem a vízbe és a napra. Este kettesben megvacsoráztunk. Nagyon finom Gyroszt ettünk. Mindenféle édességet kipróbáltunk és degeszre ettük magunkat. Sokáig kint maradtunk éjszaka. Sétálgattunk a parton és vásárolgattunk az itthoniaknak.

7. nap

Szomorúan ébredtünk, hogy ez az utolsó napunk itt. Ki is akartuk használni ezt az utolsó napot amit Sarti ad nekünk. Minden helyre ami legjobban tetszett nekünk elmentünk oda újra és elbúcsúztunk… Sassos mazsolaborát ki ne hagyjátok, nagyon finom. Hoztunk is haza belőle 5 üveggel. Minden pénzünket ami maradt még elvásároltuk. Bevásároltunk az esti vacsorához, ugyanis eldöntöttük, hogy piknikezni fogunk a mi kis dombunkon ahonnan belátjuk a falut. Csodás volt. Ettünk, ittuk a Mytost. Jó búcsú volt Sartitól.

8. nap

Hazaút. Ahhoz képest, hogy minket vittek legutoljára az apartmanba, értünk jöttek először. A helyi gyroszoshoz vittek minket ahová lerakták a bőröndöket. Ott kellett várakoznunk amíg minden társunkat oda nem hozták. Utána megkaptuk az utasítást mikorra menjünk vissza indulásra. Maradt még két óránk az indulásig. Mivel amíg vártunk ettünk egy utolsó gyroszt eldöntöttünk mártózunk még egyet, nem bírtuk ki. Akkora volt a hőség, na meg muszáj volt. Nem bírtuk csak nézni a vizet.

Kettesben

Visszamentünk a szálláshelyünkre, lemostuk magunkról a tengervizet, megfürödtünk, útra készek lettünk. Elmentünk vettünk az útra szendvicset, gyümölcsöt és 2 palack vizet, majd felültünk a buszra és irány haza. Gyorsabb volt a hazaút, mint az odaút. Nagyon hamar odaértünk a magyar határhoz, meg is örültünk, délután kettőkor indultunk Sartiról és reggel 5:30-ra már a magyar határon voltunk. Viszont ott 5 órán át várakoztunk. Élményekben gazdag nászutunk volt és nagyon élveztük az egészet. Szívünkbe zártuk Sartit. Idén Parga a cél. Az már barátokkal és reméljük többen jövünk haza, mint ahogy mentünk.