12 fiatal egy hétig Sartin

Sarti

12 húszas évek elején járó fiatal társaság. Így indultunk el Sartira 2013.08.03.-tól 2013.08.10-ig, 3 autóval Szegedről.

Pénteken este 18 órakor 2 autó Macedónia felé, mi Bulgária felé vettük az irányt. A határt Ásotthalomnál léptük át, mert itt szinte rögtön átértünk. Ők reggel 6körül, mi 12körül érkeztünk meg. Bevallom kellett 3 órányi alvásidő, valamint odafelé útba ejtettük Thessalonikit is egy kis városnézésre. :) Ibusz utazási irodán keresztül intéztük szállásunkat, amivel maximásan meg voltunk elégedve.

Első napon csak berendezkedtünk, sétáltunk a városban, na és hirtelen ajánlottak egy programot, hogy elvisznek egy hajóra bulizni bennünket a közelben. Persze nem volt kérdés, hogy el is mentünk. Kaptunk egy sofőrt, aki a buli helyszínére vitt bennünket autóval, majd a hajnali órákban haza is vitt minket. Goa party volt a tengerparton és hajószerűen volt kialakítva maga a szórakozóhely. Kaptunk italkedvezményeket tömény italokra, az éjszaka egyéb eseményeit homály fedi, de nagyon jól éreztük magunkat!

Másnap dél körül bevettük Sarti strandját, bár aki búvárkodásra adja a fejét, annak legalább annyira be kell úsznia, hogy ne érjen már le a lába, mert a sekély vízben nem talál kagylókra.

Minden este bementünk a városba és vagy koktéloztunk, vagy a boltokat jártuk végig. Idén nem készültünk arra, hogy drága élelmiszerekkel találkozunk, így nem vittünk egy hétre való élelmet. Ennek meg is lett az eredménye. Minden nap vagy minden másnap vásároltunk és az árak sokkal magasabbak mint itthon.

SartiHarmadik nap Sarti tengerpartját végig sétáltuk egészen a kikötőig. Nagy szép kilátás nyílik az egész városra. Az is érdekes, hogy hogyan változik a part meredeksége és sziklái. Visszafelé már nagyon kimerültünk. El is határoztam, hogy választok 2 gombóc fagyit. Sikerült beválasztanom egy zöld fogkrém ízű mentolosat xDD. Meglepő volt számomra, hogy nagyon sokan beszélnek magyarul, nem csak a turisták, de a vendéglátó helyeken a személyzet is. Gyrost rendelve számomra megdöbbentő volt, hogy sült krumplit tettek a pitába, ketchup, mustár kíséretében. Az volt az első és utolsó este, amikor én olyat ettem. Hoztak nekünk 10 feles ánizsos pálinkát kóstoló gyanánt. 3 nem került fogyasztásra :D

Negyedik napon a díszes társaság Nikiti-be (40km-re Sarti-tól) látogatott. Nagyon szép partvonala van, kikötővel. A városnézés mellett időnk nagy részét egy stégen töltöttük. Innen ugráltunk a tengerbe. Nagyon szép kagylókat is találtunk búvárkodás közben. Sok olyan hal van, amit annyira meg lehet közelíteni, hogy akár meg is foghatnánk. Itt napernyő és napágy bérlése úgy történt, hogy valamit rendelnünk kellett, hogy helyet foglalhassunk.

Ötödik napon csak hárman elmentünk Toroniba (30km-re Sartitól normál esetben a partvonal mentén). A GPS valami nagyon extrém útvonalat ütött be nekünk Sikia-n keresztül. Gyakorlatilag végig Föld úton mentünk, szalagkorlát nélkül szerpentinen. De a vidéken nagyon sok kecske legelt, teljesen elhagyatott vidék volt, abszolút a természetben. Toroniba érve megpillantottunk egy várat/ várromot. Természetesen le volt zárva kerítéssel. Ez mit sem zavar bennünket. A partvonal mentén átléptük a kerítést és végigsétálunk a partvonalon, majd a srácok fel a romok tetejére, Elmondásuk szerint a másik oldalon gyönyörű kilátás nyílik a tengerre. Végigsétálni a város partvonalán nagyon szép és jó kis túra is egyben. Gyönyörű kávézók és vendéglátó egységek vannak. Út közben egy csatornában teknősök úszkálnak. Visszafelé indulva még útba ejtettük Koufos-t egy tengerparti öbölben helyezkedik el, Toronitól 5km-r e. Este 6 körül értünk oda. Nagyon kis város, de annál változatosabb. Nagyon sokan horgásznak a partokon. A kikötőben másfél méterre tükör sima víz alatt temérdek tengeri sün házat látni. Egy dróttal meg is kezdtük ezek horgászatát. Evvel el is töltöttük időnket, így ránk is esteledett ott. A parton sétáltunk még a naplementében, közben szedtük össze a kagylókat, amiket a víz hordott ki a partra. Itt nincsenek zsúfoltan strandoló emberek, nagyon sok kagyló árválkodik a parton.

Hatodik napon az utazási irodában ajánlott Hajóútra indultunk. Egy lakatlan szigetre, majd narancs part-ra. Út közben láttunk delfineket a távolban. A lakatlan szigeten nagyon különleges sziklákat látni, rengeteg kagylót, valamint sok olyan gödröcskét, amiben felgyülemlik, majd kikristályosodik a só. A kirándulás tartalmazott egy kis görög salátát roston sült halacskával, ezt piknikszerűen fogyasztottuk a parton.

napfelkelte-6

Hetedik nap (Péntek) a barátommal igazán korán hajnal 5 körül már a parton voltunk. Egy élmény beszámolóban olvastam, hogy semmi esetre se hagyjuk ki Sartiban a napfelkeltét. Így ez volt az utolsó napunk, amikor erre lehetőségünk volt. Én nagyon ragaszkodtam hozzá és nagyon örülök, hogy így döntöttem. Egyszerűen csodálatos ott a napfelkelte. A délutáni órákban ott a strandon maradtunk. Nagyon fújt a szél aznap és nagyok voltak a hullámok. Minden nap erősen sütött a Nap, de valamennyire mozgott a levegő, így nem volt kellemetlen a hőség. Bár volt légkondink, de éjszaka kifejezetten kellemes volt a levegő, nem volt szükség rá. Szóval aznap, csak élveztük a hullámokat, meg elástuk egymást a homokban, egy kis vízibiciklizésre is sort kerítettünk. Este a városban vacsoráztunk. A hal tálakat érdemes kipróbálni. 10 euró tartalmazza a tintahal karikák, nyelvhal filé, és rák, körettel. Mivel én korábban egyiket sem ettem, nagyon jó alkalom volt kipróbálni. A halat szeretem alapvetően, így mindegyik ízlett.

Szombaton 10-re elhagytuk szállásunkat és hazafelé indultunk. Mi ismét Bulgária felé. Délután 5 kor elértük Szófiát. Szófiában megálltunk másfél óra városnézésre. Váltottunk még otthon 5000 Ft-nyi levát. A metróaluljárókban sok rózsa illatú terméket árulnak nagyon barátságos árakon és nagyon szép a belvárosa. Bulgáriában 5 euró egy hetes úthasználati díj matrica formájában. Ez tartalmazza, hogy minden ok nélkül hol 50-el hol 90-el lehet menni. Sajnos nagyon megterheli az idegeket az is, hogy sok helyen azt sem tudni hol érkezünk városba, hol hagytuk el, és fogalmunk sincs mennyivel lehet közlekedni, ugyanis ezt táblákkal nem szemléltetik. Hajnal 1-re érkeztünk Szegedre.

Összességében nagyon jól éreztük magunkat. Én most jártam először Görögországban és személy szerint zavart Sartin, hogy mennyi magyar van. Nem tudtam átérezni, hogy igazán külföldön lenne az ember. Másrészt nem látogattunk el a Meteorákhoz sem, bár erre lett volna buszos kirándulás, de 300 km odafelé nagyon sok időt elvesz és kevés marad egyéb másra.

Szeretnénk még Görögországban nyaralni, de Sartin nem leszünk évről-évre visszatérő vendégek.