Egy csodálatos Sarti nyaralás

Az Apollon travel-nál foglaltunk szállást egy hétre a csodás Sartiba, pontosan a Salatas apartmanba. Augusztus 15-én vágtunk neki a hosszú útnak autóval. Az út simán ment, egyszer eltévedtünk Belgrádban, mert letértünk az autópályáról, de egy fél óra városnézés után újra visszatértünk a célegyenes felé vezető útra. A határokon nem kellett sokat várni, a legtöbbet a görög határon várakoztunk, de az sem volt több mint 35-40 perc.

Ahogy elértünk Thessalonikibe távolról megláttuk a tengert, és egyből éreztük, hogy: igen valóra vált…hamarosan újra…Sarti!! Emlékeztem vissza a 2007-es nyaralásunkra amikor ugyancsak Sartiban voltunk, akkor voltunk először tengerparton. Utána egyre közeledtünk a célponthoz, és egyre izgatottabbak voltunk. Már néha néha láttuk az Athos-hegy pompázatos panorámáját, és tudtuk, hogy már nincs messze Sarti. Míg végül 16 óra utazás után megláttuk Sartit.

Sarti öböl
Sarti látképe Szaloniki felől

Gyors megállás, fényképezkedés után irány a szálláshely elfoglalása. Ahogy leértünk Sarti partjaihoz, és megérkeztünk a Salatas apartmanhoz (de.10:00), ahol nagy örömmel fogadtak minket. Még vártunk egy fél órát mert a szálláshelyeket éppen takarították. Majd a bepakolás után lementünk a beach-re körülnéztünk, és egyből feltöltődtünk energiával. A tenger gyönyörű kéksége, az Athos hegy rabul ejtő látványa, és a nyugodt, de mégis pezsdítő környezet egyszerűen magába rántott. Mintha egy álomba csöppentem volna.

Gyors széjjelnézés után siettünk vissza a szállásra, mert vártuk az idegenvezetőnket. Közben a ház tulajdonos olyan kedves volt, hozott nekünk finom tzatzikit, mi is megkínáltuk őt egy magyar sörrel, váltottunk vele pár szót, majd jött az idegenvezető (kb. 14:00). Utána lementünk fürödni Sarti beach-re egészen estig fürödtünk, majd elmentünk sétálni.

Másnap a nap nagy részében strandoltunk, elmentünk a kilátóhoz, a kis kikötő felé is, ide-oda…szóval bejártuk a környéket. Este elmentünk vacsorázni egy étterembe (Platania cafe & restaurant), ahol ettünk kagylót sült krumplival, görög salátával. ISTENI volt!!! Utána a megszokott séta az utcákon, minden szuvenírboltba megálltunk és vettünk valamit, de mindennap ez volt :)

Ekkor le is foglaltunk egy fakultatív programot, pontosabban a Blue lagoon hajókirándulást. Na ez az amit mindenkinek csak ajánlani tudok! Nagyon jó volt. Délelőtt indultunk a kis kikötőből egy szuper kis hajóval, felszáltunk elindultunk az első megálló: kavourotripes beach (narancs part). de még mielőtt odaértünk volna elmondanám, hogy a hajón olyan jó nosztalgikus hangulat volt!

Ahogy ment a hajó, a szél hűtött minket, ahogy láttuk a csodát tájat nem tudtunk vele betelni. Jobbról az Athos, balról a szebbnél szebb partok. Na és amikor megérkeztünk a narancs partra kicsit bentebb állt meg a hajó, ahol a víz igen csak mély volt (kb3-4m). A hajóról lehetett látni a sziklás narancs partot, a vízben lehetett úszkálni, még úszóversenyt is rendeztek: bedobtak egy üveg bort a vízbe jó messzire ám, és aki először találta meg (az igencsak mély vízben) az megkapta ajándékba.

Ezután folytattuk utunkat a Blue lagoon felé. Út közben szólt a zene, nagyon jó hangulat volt, volt a hajón egy kis büfé ahol a legeslegfinomabb dinnyés jégkását lehet venni!!!! IMÁDÁS!-mivel ezt fagyiból készítik el, nem olyan forgó micsodából jön. Rövid idő elteltével megérkeztünk a „kék lagúnába” ahol tényleg szép kék volt a víz, és a környezet is csodás. A hajó kikötött, mi meg mentünk fürödni a tengerbe.

Érdemes búvárszemüveget vinni, mert nagyon szép kagylókat lehet találni a tengerbe, sőt akinek van egy kis szerencséje még tengeri csillagot is talál. Olyan gyorsan eltelt az idő, már indultunk is a következő állomásra: egy elhagyatott partra. Egy újabb kikötés után az elhagyatott parton volt lehetőség polipra vadászni, volt akinek szerencséje volt és fogott is, közben a hajó kapitánya elkészítette nekünk grillen az uzsonnánkat, ami souvlaki volt, még tengeri sün kóstolásra is volt alkalom!

Pálmafa alatt
Mihu a pálmafa alatt

Már lassan ment le a Nap, elindultunk hazafelé. A hazaúton újra zene szólt, GÖRÖG zene, majd tánc következett. Aki szeretett az ment szirtakit táncolni, aki meg nem az élvezte ahogy a hajó szeli a habokat. Annyira jól éreztük magunkat ezen a kiránduláson, szerintem bárki elmegy rá nem fog csalódni! A következő napon Neos Marmaras-ba indultunk kora reggel, mentünk a nagy piacra.

Könnyű eljutni egészen Marmarasig, de a piacot mire megtaláltuk. Egészen bementünk a faluba. Néhány helyen annyira meredekek az utcák, félelmetes!! Sokáig kóvályogtunk mikor találkoztunk egy másik magyar turistával aki szintén oda ment, mi meg követtük őt. Nehezen de megérkeztünk. Végigjártuk a piacot, ahol annyi mindent árultak, nagyon sok különleges fűszer, tengeri herkentyű, különleges mézek, mazsolabor stb… mi is bevásároltunk pár dolgot, majd mentünk haza Sartiba.

Út közben megálltunk a Porto Koufo-i öbölben fotózkodni, fürödni, de nem sokáig fürödtünk mert hideg volt ott a víz! Hajtottunk is tovább Sarti beach felé. A nap hátralévő részét strandolással töltöttük, és persze az esti séta sem maradhatott el. A következő nap strandolás napja volt. A tengeren akkora hullámok voltak, nagyon élvezetes volt. Végigsétáltunk a parton, pihentünk, fánkoztunk. A parton annyira finom fánkokat árulnak ISTENI FINOMAK bár volt már köztük rosszabb is de azt sem hagytuk kárba veszni. Kicsit drágák (kb.3€) de megéri megkóstolni!

Egyébként a pékségben is lehet hasonló fánkot kapni. Rohamosan közeledett a nyaralás vége. Ki szerettük volna élvezni minden percét a hátralévő időnknek. Tervbe volt, hogy búvárkodni megyünk, de az sajnos nem jött össze. Ki szerettük volna próbálni a banánt is ami egy banán alakú csónakféle amire rá kell ülni és egy motorcsónak húzza, de féltek felülni rá a többiek, egyedül meg nem akartam menni.

A napokban még ettünk gyrost is a Hanna haus-ban, nagyon finom volt az is (itt szinte minden finom :D) és óriás palacsintát is. Majdnem minden nap megnéztük a napfelkeltét ami nagyon szép és hangulatos volt! Gyönyörű képeket lehet készíteni róla.

Napfelkelte
A Szent-hegy napkeltéje

Az utolsó előtti napon elmentünk még egy étterembe búcsúzóul, ugyan oda (Platania) és megkóstoltuk a polipot, és a tintahalat is. Nekem a polip jobban ízlett, a tintahal olyan semmilyen ízű nekem. Majd egy utolsó séta, még vettünk pár ajándékot az otthoniaknak, és go home. A szállásra igyekezve megáltunk még a sült kukoricás néninél, rávettem magam, hogy megkóstoljam. Hát kellemeset csalódtam. Nem gondoltam volna hogy ilyen finom! :D 100-szor megbántam, hogy nem vettem hamarabb. Ez volt az „utolsó vacsora” mert reggel indulás haza.

Reggel 6 órakor indultunk útnak, és búcsút intettünk Sartinak. Már a hazaúton a következő évi nyaraláson járt az agyunk. :) Szívesen maradtam volna még, de ha menni kell, akkor menni kell! Viszont szerencsémre idén (2015) is megyünk nyáron Sartiba amit már annyira várok, és mindent amit eddig nem próbáltunk ki, azt most ki fogjuk próbálni!

Nagyjából ennyi az én élménybeszámolóm, tudtam volna még írni Sartiról, de a világon nincsen annyi szép szó amivel leírhatnám ezt a csodás helyet.

Sarti nyaralás képek

3 thoughts on “Egy csodálatos Sarti nyaralás

1. Elhiszem! ..és cseppet sem csodálkozom! Kérlek, ha nem felejted el, csinálj néhány képet az apartmanról is! Előre is köszönöm! Illetve igyál egy sört a mi egészségünkre is! ;)

2. :) mindenféleképp fogok írni újabb beszámolót, július-augusztusban megyünk, eanos apartmanban szállunk meg közvetlenül a parton :) nagyon várom!

3. Köszönjük szépen a beszámolót! Várjuk az idei beszámolót is!
    „mindent amit eddig nem próbáltunk ki, azt most ki fogjuk próbálni!”
    …aztán mindent megosztani ám velünk is! Bunge Jumping, tandemugrás, rekordkísérletek – mindenről tudni akarunk! ;) Mikor mentek?