Ismét Sarti! – Janca beszámolója

Idén (én 5., párommal közösen 2. alkalommal) ismét Sartira esett a választásunk amikor a nyaralásunkat terveztük, ennek több oka is volt, csak buszos útban gondolkodtunk (vagyis én, mert utálok repülni, párom jobban örült volna ha nem busszal megyünk), nem akartunk egy nagyon ‘tömött’ helyre menni, mint pl. Asprovalta, vagy Paralia, de nagyon messzire sem mint pl. Tolo, ráadásul Sartiban-szerintem- lehetetlen csalódni, így boldogan indultunk útnak.

Mivel az utolsó pillanatban (hétfőn a pénteki indulásra) foglaltattunk helyet, nemigazán volt túl sok választásunk, a Sarti Beach apartmanház mellett döntöttünk, mert bár kicsit messze van a központtól, de egy nagyon szép, igényes apartmannak nézett ki, sajnos ez nem így lett, de erre majd visszatérek…

Narancspart, fürdőzők Sarti közelében

1. Nap-Utazás

Délben indult volna a buszunk a Planetárium parkolójából, ez kis csúszással (másfél óra) következett be, mert vártunk 2 utast, akiről kiderült hogy nem is Pesten szállnak fel, plusz valami nem stimmelt a busszal, és elkezdték szétszerelni a sofőrök. Ez nem volt túl megnyugtató, no de ha nagy gond lenne nem indítanák el, és ezzel a gondolatattal meg is nyugtattuk magunkat. A buszunk sajnos nem a legjobb amivel eddig utaztam, a fenekem alól kijárt az ülés, egy-egy fékezésnél kishijján előre estem, nem lehetett megdönteni az ülést, oldalra úgyszint nem lehetett mozdítani, és nem volt lábtámasz. A csomagoknak nem volt elég hely, így a wc is tele volt pakolva, hűtőtáskák a járóközben… Nem volt a legkényelmesebb ráadásul a határokon való hosszú várakozás következtében több mint 27 órát utaztunk. Még rögtön a magyar határon leszállítottak egy utast mert nem volt érvényes a személyi igazolványa, az útlevele pedig nem volt nála, pedig erre mindenki nagyon figyeljen, ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni, hiszen ez az alap ha utazni készülünk, és mindig van aki megjárja…

2-8. Nap

Nagy nehezen megérkeztünk a várva várt Sartiba, a hosszú utat feledtette az utolsó pár óra, mert Stavrosban kitettünk pár utast, és onnan a hegyeken keresztül csodás panorámával utaztunk. Az érkezésnél ért a következő sokk, amikor a lefoglalt apartmanra közölte a telepített idegenvezető hogy bungalló, amivel személy szerint nem lett volna problémánk, na de amikor beléptünk, finoman szólva megáll bennünk az ütő.. Olllllyan kosz, hogy nem is értettem, a konyhaszekrény fiókok, ajtók leszakadozva, a felszereltség nulla (még jó hogy mindig viszek ágyneműt, meg nem az apartmanban eszünk-iszunk, mert erre nem lett volna lehetőség, mert nem volt se tányér, se evőeszköz, volt 2 pohár, amiből az egyik törött volt), a fürdőszoba pedig egyszerűen undorító, az ajtó valószínüleg párszor be lett törve mert csak egy hajszál tartotta, bárki bármikor bejöhetett volna… az ‘ingyen’ wifi 10 euro volt, és nem működött a legjobban, sőt. sajnos jegyző‘könyvet nem vetettünk fel, így itthonról már nem tudjuk megreklamálni, így aki hasonlóképp jár, ott helyben rögtön jelezze!!! De ez nem szegte kedvünket, nekiestem, kitakarítottam, és máris egész pofás kis ‘otthonunk’ lett.

Idén nálunk a pihenésé volt a főszerep, így sok izgalmas dolgot nem tudok megosztani, de azért remélem pár hasznos dolog lesz a beszámolómban :)

Az érkezés napján mindig van egy kis ismertető a kinti idegenvezetővel, elmond pár fontos infót, a szállásról, fakultatívokról stb. Ami fontos hogy ez a kinti idő szerinti időpontban történik! És figyeljetek, hogy ha okostelefonotok van, ami magától átállítja az időt ti ne állítsatok rajta, mert akkor nem a megfelelő időben érkeztek a megbeszélésre.. :D

A víz Sarti Beach-en is isteni, sekély, tiszta. az ófalu résszel ellentétben itt nagyon messzire belehet jutni, úgy hogy csak a térdig ér a víz, ez teljesen ideális kisgyermekeseknek! A parton a Sala, Sunrise, és a The Beach Bar nevezetű helyeken ücsörögtünk legtöbbször, egy napágyban nekünk kényelmesebb volt, ittuk a Frappénkat,vagy koktélt mikor mit :)

Kajázók:

A kedvenc Gyros-osunk az Ovelix, szinte minden nap benyomtunk itt egy Gyrost itt 2.50, de ahol még voltunk Sassos (nekünk itt túl olajos volt), és az Aigaio szintén 2.50, Gyros tál, Suvlaki tál, ahol mi jártunk mindenütt 6.50, csak az adagok eltérőek, a Grigosis-ban például nem laktunk jól, pedig kértünk extra sajtgolyót, meg Tzatzikit is, viszont a Hanna House, Restaurant-ban igencsak… ez egy magyarok által vezetett hely (bár én nem szeretek magyar helyekre járni, mert nem azért megyek külföldre, ide mégis 3 este visszalátogattunk, annyira bőséges, és finom volt), ők szervezik a kalóztúrát is. Voltunk a Relaxban is, ott Pizzát+tésztát ettünk, az árak jók, egész jó is volt a kaja. A főtéren kihagyhatatlan az esti forgatagban egy óriás csokis banános palacsinta!!!

Parti tavernák, napágyas fürdőzéshez:

• Koktélok 5-7 euro
  • Frappé 3 Euro
  • Sör (Mythos) kb 3 Euro

Fakultatív programra idén nem mentünk, csak a Narancspartra kértünk egy transzfert, mert azt nem tudtuk kihagyni, bár rengeteg ember volt, alig lehetett leülni, de így is csodálatos volt, rengeteg fotót készítettünk. De javaslom a Csúszdaparkot, Toroneos, vagy a Kalóztúrát, és a Sithonia túrát is! Egyszer bevállaltuk innen a Meteroát, azt azért nem javaslom senkinek mert állati messze van, hajnali 5-kor indulás este 9-kor érkezés,és a nagy részét a buszon tölti az ember.

Ahová el kell menni képeket készíteni az a kilátó! Csodás ahogy Sarti teljes egészében a lábunknál hever!

Több este is beültünk a Sithon Café-ba ahol akiknek ők a partner irodájuk 20% kedvezményt kaptak, meg 1 euro volt pl. a Tequila. Elmentünk a Macedonian Clubba, ahol eléggé pörgött az élet, de inkább csak nagyon fiatalok (18 alatt) voltak, a többi hely mint a Fact, vagy a George kongott az ürességtől, két este is így jártunk, nem tudom hogy csak rossz estéket fogtunk-e ki, vagy mostanság ez van, de nekem nagyon furcsa volt, amikor legutóbb voltam mindig mindenhol fergeteges buli volt (vagy csak én öregedtem meg :P)

Nagyon gyorsan telt el az egy hetünk, minden nap órákig fürdőzés, este séta a falu forgatagában, vásárlás, koktélozás, mire észbe kaptunk már készülhettünk a hazaútra.

Amit viszont megfigyeltünk, hogy kicsit mogorvábbak lettek a görögök a magyarokkal, bár pár ‘kedves’ honfitársunk viselkedése egy-egy étteremben, üzletben, annyira minősíthetetlen volt, hogy már mi szégyelltük magunkat helyettük, így nem is csodálom. :(

Utolsó nap: A buszunk délután fél 4 kor érkezett meg, akkor tudtunk felpakolni, és fél 8-kor indult haza. Még volt bőven időnk az utolsó bevásárlásra, vettünk házi Tsipurot (6 euro/liter, és nagyon finom), görög csokikat, plusz mindig hozunk kávét, és Brava mustárt :) Szerencsére nem az a busz vitt minket haza, amelyikkel jöttünk, ez ‘sajátmárkás’ Dias Zeus-os busz volt, ami tényleg kényelmes volt, a határokon pedig jóval gyorsabban átjutottunk, így haza alig 20 órát jöttünk.

Összességében idén sem csalódtunk Sartiban, minden szuper volt, én bármikor szívesen visszamegyek/visszamennék ide, mert egy megunhatatlan kis gyöngyszem Görögországban!!!