Csak ebbe az országba vágyom vissza…

Autóval utaztunk erre a csodálatos helyre és ez mint utólag megállapítottuk mindenképp hálás dolog volt, mert így körbe tudtuk járni az egész félszigetet. Ha nem autóval utazik valaki, akkor is lehet robogót bérelni és legalább a legközelebbi helyekre el tud jutni az ember. Mindenképp érdemes megnézni a környéket, mert gyönyörű eldugott öblöket lehet találni mindkét oldalon. Ami a legközelebb van, az a „Narancs-part”, nem szabad kihagyni, számomra a legszebb hely a félszigeten, szinte minden nap oda mentünk fürödni.

Sarti madártávlatból

Sarti fürdőhelye is szép, van kavicsos része, ahol a víz gyönyörű tiszta, illetve van a homokosabb részt kedvelőknek is partszakasz, ez inkább az „új Sarti” részen található. Az éttermekkel szintén elégedettek voltunk, szinte minden helyen beszéltek magyarul, az árak elfogadhatóak voltak és jókora adagokat is kaptunk. Vacsora után szinte mindig meglepetés járt (dinnye, ouzo, fagylalt..) Jónéhány nyaralóhelyet meglátogattunk az országban és más helyeken az éttermeket bizony visszasírtuk. A cukrászdákat szintén érdemes kipróbálni, aki szereti az édeset, az ne hagyja ki, mert sehol máshol nem tudja azt az ízvilágot megkapni. A pékáruk finomak, frissek, a joghurt szintén tökéletes (igazi görög joghurt, nem „Danone görög”).

Narancspart
A híres Narancspart

Szórakozóhelyek is bőven akadnak, este az utcák megtelnek élettel. Aki ezt szereti, nyugodtan foglaljon szállást a központban, aki viszont egy kicsit csendesebb nyaralásra vágyik, az a falu szélén pihenjen inkább. Hogy negatívumot is írjak azt el kell mondanom, hogy az apartman árak bizony jócskán magasak ezen a helyen, illetve nekünk a vízellátással voltak néhány alkalommal problémáink a napelemes vízmelegítési rendszer miatt, de ezek a problémák nyilván szálláshely függőek.

Egy környékbeli szép kis öböl

Összességében véve jó emlékeink vannak erről a helyről és ajánlom mindenkinek, de tulajdonképpen nem is Sartin van a hangsúly, hanem egész Görögországon, aki ismeri ezt az országot és a hangulatát az tudja. Csak ebbe az országba vágyom vissza azóta is.