Első közös nyaralásunk helyszíne: Kassandra

Cintia fantasztikus beszámolóval kedveskedett nekünk. Párjával bejárták az egész Kassandra félszigetet, melynek állomásait @kcintia91 pontról-pontra leírta a mi legnagyobb örömünkre. Igazán hasznos beszámolót kaptunk, reméljük, máskor is megtisztelnek minket az élményeikkel és képeikkel.

Köszönjük az értékes beszámolót, sok boldogságot kívánunk!

paliouri

Utazás: autóval | Utazás ideje: 11 óra | Kint tartózkodás ideje: 11 nap | Dátum: 2012.08.28 – 2012.09. 07. |Időjárás: 38 fok| Utazási iroda: nem volt | Apartman: Vila Maria | Helyszínek megközelítése: autó | Helyszínek: Hanioti, Pefkohori, Polichrono, Siviri, Kriopigi, Kallithea, Skala Fourka, Possidi, Nea Skioni és Paliuri.

Hosszas tervezés, készülődés és vásárlás után, 2012. augusztus 27-én megindultunk felfedezni a Kassandra – félszigetet, autóval, kettesben. Előzőleg egy közösségi portálon (FB) keresztül foglaltunk szálláshelyet, 10 éjszakára, olcsón és nagyon közel a strandhoz.

Útvonalunkat leírtuk egy itteni (szerbiai) műsor alapján. Kilóméter pontosságra meg volt, hol és merre kell fordulnunk. Persze, a GPS-t is beüzemeltük, az úticél Hanioti volt. Este indultunk.

Reggel értünk Haniotiba, nagyjából fél 8 körül. Egyből a városka parkolóját sikerült megtalálni. Örültünk, hogy egyben megérkeztünk, SMS az otthoniknak és irány a strand. Már látni szerettük volna a tengert, érezni az illatát, meg hát a házigazdánkat, Irinit se szerettük volna még felébreszteni. Körülnéztünk a városban egy kicsit, majd felhívtam Irinit, hogy itt állunk az apartman előtt. (Vila Maria az apartmanház neve) Rögtön ki is jött. Majd bepakoltunk, ettünk és lepihentünk. Ezután már bikiniben, napernyővel és úszómatraccal mentünk a strandra. Na meg persze fényképezőgéppel. (Ez a mániám…Nélküle ki sem mozdulok otthonról.)

kallithea

Az első napunkat Haniotin töltöttük. Másnap csak a szomszédos Pefkohorit látogattuk meg napközben, majd Polichronot az esti órákban. Az ezt követő napokban eldöntöttük, hogy megnézzük az egész Kassandra – félszigetet. Végül is ezért jöttünk autóval. :) Egy nap megnéztük Kallitheát és Kriopigit. Kallitheáról ejtenék pár szót. Véleményem szerint csodálatos, homokos strandja van. Viszont egyáltalán nem praktikus azok számára, akik nem a strand mellett foglalnak szállást, hiszen Kallithea városa egy magaslaton helyezkedik el, és egy meredek úton kell lemenni a strandhoz. A strand melletti hotelek elég drágának néztek ki, de árakról nem tudok mondani semmi konkrétat. Ez az út az egyetlen ok, amiért nem tetszett. A városból gyönyörű a kilátás, illetve „lelátás” a tengerre.

Kriopigi is nagyon lejtős, ott csak a kamp részt találtuk meg, az nem nagy valami. Ezután visszatértünk Haniotira.

Másnap, Irini javaslatára megnéztük a Hanioti melletti Golden beachet, Paliurin. Érdemes megnézni. Mint mindenhol, kristálytiszta víz várja az odalátogatókat, viszont annyiban más ez a strand, hogy kevesebben vannak illetve tiszta homokos a strand. Valószínű, ott nincsenek szálláshelyek, csak autóval lehet odahajtani. De ez nem biztos. Mi nem láttunk ott semmit a báron, a napernyőkön és a napágyakon kívül. De mindenképp szép napot töltöttünk el ott is. Jó volt egy kicsit a haniotis nyüzsiből „kiszabadulni”. Habár minket az sem zavart.

Ezután, már pontosan nem tudom, melyik nap volt, akkor indultunk „körutunkra”. Első megállónk Siviri volt. Csodás látvány fogadott minket: a tenger tükörsima volt, sehol egy hullám. Csináltunk pár képet és már mentünk is tovább.

Skala Fourka volt a következő megálló. A strand semmi különös, a városkában meg sétáltunk egy kicsit, körülnéztünk és indultunk tovább. Kassandra csücske is szép látvány, főleg a kilátókról a tenger.

Ezután Possidi volt a soros. Itt már nagyobb élet volt, a strandon restauranok, kávézók, bárok. És maga a város is nagyobb volt, és persze a strandja is. Nekem ez a város tetszett legjobban Kassandran, Hanioti után.

Majd Nea Skioni felé vettük az irányt, ez kikötőváros, csodaszép és méregdrága vízi járművekkel. Itt nem maradtunk sokáig. Majd tovább Haniotira.

hanioti

A hátralevő napokat Haniotin, Pefkohorin vagy Polichronon töltöttük.

Végezetül annyit jegyeznék meg, hogy Haniotit és az egész Kassandrát ajánlom azok számára, akik nyugalomra vágynak. Annak ellenére, hogy Haniotin van néhány koktél bár, megannyi restaurant és kávézó, ahol késő délután már hangosan szól a zene. Ajánlom családoknak, gyerekekkel, hisz a víz meleg, tiszta, nincsenek nagy hullámok, és szépen lassan mélyül. A strandja aprókavicsos és homokos. Negatívuma és egyben pozitívuma sok más görög stranddal szemben, hogy egyetlen nagy fa van, ami hűvöst tart.

A 11. napon, délután indultunk haza, tele élménnyel, csodás képekkel és még erősebb szerelemmel. ;) Számunkra feledhetetlen nyaralás volt.