Sarti 2013, Gery82 élménybeszámolója

A Görögországban már többször járt @Gery82 utoljára 2007-ben járt Zakynthos-szigeten, idén Sarti volt az úticél. Azt írja, a 2007-es árakhoz képest magasabbak lettek az árak, (ami normális..) de ezen felül elégedett volt Szártival, és úgy tűnik mindennel, amiben ott kint részt vett. Egyedül Marmaras nem nyerte el igazán a tetszését, dehát ízlések és pofonok! :) A beszámolóját érzékelhetően úgy írta meg, hogy minden hasznos részinformáció (pl. árak) is belekerült. Köszönjük a beszámolót!

Hely: Sarti (Görögország) | Utazás: Busz | Utazás ideje: 23-24 óra | Kint tartózkodás ideje: 1 hét | Dátum: 2013.07.19 – 2013.07.28 | Időjárás: Nagyon meleg | Utazási iroda: Personal Tours | Apartman: Vassó Apartmanház | Helyszín: Marmaras, Shitonia, Narancs part | A helyszínek megközelítése: Gyalog illetve busszal | Fakultatív programok: Sithonia 26 euró

Narancspart szikla (Sarti 2013)

1. Péntek:

2013. 07.19 -én indultunk Sartiba . Már jártunk párszor Görögbe de itt még nem.

Szóval 07.19-én indultunk 12.00-kor indult a busz a Hősök teréről. Először megálltunk Kecskeméten majd Szegeden itt vettünk fel embereket majd a Virágpiac és irány a határ. A szerbeknél kb 2-3 órát álltunk a Macedónoknál kb. 1 órát a Görögnél kb. 15 percet. A buszon tudtam aludni nem volt semmi gáz! Mivel 3 -an mentünk én egy ember mellet aludtam az ablaknál a párom meg a keresztlányunkkal.

2. Szombat:

12 fele megérkeztünk Sartiba végig szenvedtük magunkat a szerpentines úton. Ott vártak már minket minket, egy személyautó vitt el minket az apartmanba. Végre megérkeztünk!!! Kaja és pancsi a tengerbe. :-) Este kimentünk egy tájékoztatóra ahol meghallgattuk a fakultációs programokat! Majd este elmentünk a körbenéztünk.

3. Vasárnap:

Arra keltünk 6 kor, hogy harangoznak mivel közvetlen szomszédságba van a templom :-)

Reggel irány a pékség ahol az eladólányok törve beszélnek magyarul. Itt vettünk Fánkot, kakaót és valami leveles tésztából készült sajtos-sonkás sütit (finom volt). Reggeli után irány a part. Délután egy gyors gyros 2.5 euró, majd vissza az a partra. Este befizettük a fakultációs programot az utazási irodába. Narancspart 6 euró, Sithonia 26 Euró. Majd még egy kis csavargás egy kukorica evés majd alvás.

4. Hétfő:

Reggeli után mentünk a Narancspartra. Egy 6 személyes autóval vittek minket. Én amiket olvastam róla jobbra számítottam de nem volt rossz. Lefeküdtünk egy napágyra amiért nem kellet fizetni de fogyasztani kellet valamit és akkor addig maradsz amíg szeretnél. Délután 15 fele vittek minket vissza.

Narancspart

Egy gyors ebéd majd vissza a partra egész estig. Este kimentünk megint csavarogni ahol most zenészek, karikaturisták, henna tetoválás készítők is voltak.

5. Kedd:

Ismét harangszóra keltünk :-) Reggeli után lementünk fürdeni! Elkezdtünk olyan helyeket keresni ahol jobb lehet a partszakasz, találtunk is egy olyan helyet ahol homokos part gyönyörű tenger csak tele nudistákkal :-) Ez nem volt probléma legalább homokos volt a tenger. Ez a hely az apartmantól kb 15 percre volt de megérte ide eljönni ez volt a legjobb partszakasz ezek után csak ide jöttünk :-) Késő délután mentünk vissza a házba. Elmentünk egyet pizzázni a Relax kávézó és étterembe ahol sok magyar dolgozik és a tulajdonos is magyar! Vettünk 2 db pizzát (1 pizza 7.5 Euró) De ha 2 db pizzát veszünk akkor kapunk vagy 1 db pizzát vagy 1 db gyümölcs tálat ajándékba, mi az útobit választottuk. De nagyon jól laktunk !

6. Szerda:

Reggel elmentünk a nagy Supermarketba vettünk tojást (6db 1euró 40 cent) meg hagymát megkívántam egy kis hagymás tojásrántottát ! :-)

Később mentünk a kedvenc partszakaszra. ott voltunk kb 16-ig majd hazaérve összedobtunk egy jó Borsólevest :-) Után meg megkóstoltuk a palacsintát (2 Euró – tól) :-) Hát nagyon finom volt !!!

Este bementünk a templomba de sajna nem lehetett fényképezni :-) De nagyon szép kivilágítva.

23 fele lementünk a Macedon club-ba , bulizni egyet (2 cola+1 sör 10 euró)

7. Csütörtök:

Ma mentünk Sithoniába. 10 kor indult a busz első megállóhely egy mézkóstoló hely volt itt meglehetett ízlelni különböző ízű mézeket volt narancs, kakukkfű , fenyő, gesztenye és volt mézkrém 4 eurótól stb. Majd tovább mentünk a legnagyobb borvidékre itt bort kóstoltunk 2 félét (2 euró egy korty bor) Majd mentünk Marmarasba a piacra! Itt 2 órát töltöttünk. Hát nem volt nagy szám Sarti sokkal jobb és a piacon se volt semmi érdekes! Itt ettünk egy gyrost ami nagyon rossz volt szétégetve a széle! Sartin sokkal jobb az is. Majd elmentünk pár magasabb helyre fényképezni, és este indultunk vissza kb 17 fele.

neos_marmaras_gery82

Este gondoltam iszom egy kis teát de sajna pont akkor a kis rezsónk megadta magát és leverte biztosítékot! Elkeltet rohanom az utazás irodába ahol hívták a tulajt aki 1 óra múlva kint volt és kicserélte a a kapcsolótáblába lévő bizit! Este elmentünk vásárolgatni souvenirt az itthoniaknak! Hisz már csak a pénteki nap volt! :-(

8. Péntek:

Reggeltől estig csak a kedvenc partszakaszon voltunk. Csak kajálni mentünk haza! Este pedig vásárolgatás + palacsinta evés.

9. Szombat:

Reggeli után csomagolás és készülődés hisz 9 ig el kellet hagyni az apartmant! 10 re jött értünk az autó kivitt minket az Evra étterembe ott kellett várni a buszra 13.20 kor megjött a busz azt mondták 14.30 kor indulunk hozzáteszem volt olyan utazási iroda ahol a busz este fél 8 kor indult és reggel 9 kor nekik is ki kellett költözni!! nem voltak boldogok ! 14.50 kor sikerült elindulni Sartiból, első megállóhely Görög határ utáni vámmentes bolt volt! Majd jött Macedonia itt kb 2 óra várakozás majd a szerbek itt kb 3 óra majd 7 óra utazás után a szerbek ismét hozták a formájukat kb 2 óra és a magyar határ 20 perc kb mert az uniós sávba beálltak nem uniós buszok is! Kb 12 fele értünk a Hősök Terére!

Összefoglalva:

Utoljára Zakynthoson voltam akkor 2007 be nem volt ilyen drága Görögország mint most! De megérte elmenni! Rendes emberek szép tenger! Csak ajánlani tudom!!

Árak

• 1 liter tej 1.50 Euró
  • 1 Fánk 1.50 Euró
  • 1 liter olaj 1.80 Euró
  • 1gombóc fagyi 1.50 Euró
  • Kenyér 0.80 cent
  • Derby 1.5 liter cola ,narancs 0.77 cent
  • Liszt 0.80 cent

Hát ennyi lenne a beszámoló ! Remélem tetszett mindenkinek :-)

Ha tudok valakinek segíteni akkor nyugodtan írjon rám!