Sarti 2013.09.09 – 2013.09.18. (Tomi beszámolója)

Sarti nyaralás 2013.09.09 – 2013.09.18.
Grand Tours – Alexandrion apartman

Elnézést ha soknak tűnik a beszámoló, de a buszon rengeteg az idő hazáig, de annál jobb visszagondolni az emlékekre ez idő alatt.

Előjáróba annyit mondanék, hogy most először utaztunk Sartira és most először a Grandtourssal, és Sarti egy nagyon szép és jó választás mindazoknak akik pihenéssel és jó fürdőzéssel szeretnék eltölteni a nyaralásukat:) tehát:

Sarti panoráma a napkeltében

Indulás és érkezés napja: Grand 7-es busszal indultunk Budapest 56-ok teréről 14:15-kor. A busz legközelebb Kiskunfélegyházán állt meg, 3 utast vettünk fel, onnan egyenesen út Görögország Sartira. A határokon az átkelés egész könnyen ment, a Szerb, a Makedón és a Görög határokon is egy-egy órát álltunk, így a gyors átkeléseknek és persze a buszsofőreinknek (köszönjük Norbi és Szilárd!!!!) köszönhetően görög időnek megfelelően 09:30-ra megpillanthattuk Sarti csodás tengerpartját :)

Először a Sarti beachnél álltunk meg itt utasok le, hazajövők cuccai fel, itt találkoztunk először Katával, aki minden rossz hírrel ellentétben egy precíz, aranyos, segítőkész ember! ( köszönünk szépen minden segítséget Kata, a halas kajákat amiket leírtál nekünk, nem sikerült mindet kipróbálni, de majd jövőre:)) ezután át Sarti központjába, szintén itt lakó utasok le, és cuccok fel, utána mi jöttünk:)

Alexandrion apartmannál kiszálltunk csomagokat kivettük, Kata odakísért minket a házhoz, ahol már a hazautazók várták a buszukat. A szobánkat nem sikerült elfoglalni mert a korai érkezés miatt még a takarítás nagyban folyt. A cuccokat ott lehet hagyni a ház előtt és ellehet menni felfedezni Sartit, de mi inkább megvártuk, addig a hazautazókkal beszélgettünk és faggattuk Őket a programokról, a helyről és persze a tengerről.

Ezután találkoztunk hazamenő barátainkkal, beszélgetés, majd meglátogattuk a már sokfelől hallott Ovelixet, ahol Párommal egy-egy gyros tálat kértünk, én elég nagyétkű vagyok, hát a vége elég nehezen ment már. Ezek után go a tengerpart, ahova mentünk a focipálya mögötti partra, ez már sarti beach része, fehér homokos, lassan mélyülő víz, tökéletes!!:) kis fürdés majd vizet meg sört vettünk a sassossal szembeni sárga ponyvás szuper marketben, (az athos nevű mentes víz nagyon jó, 6*1.5 liter 1,25 euro. Mythos sör 4*0.5 literes 4,29 euro, Pils sőr 0,69 euro/darab).

Itt találkoztunk Sassossal, akitől megkérdeztük a robogó bérlést, kicsit tudott magyarul, de azt mondta hogyha erősebb motor kell az 50 ccm-től akkor este 8 körül menjünk vissza, ehhez persze már nem elég itt sem a B kategóriás jogsi!!!!, ezek után fel szállásra, kipakolás, pihi. 1/2 7-re voltunk hivatalosak az Emmanuel nevezetű tavernába, ahol találkoztunk Alexandrával, Ő volt a mi hivatalos anyánk, mert az Alexandrion az Ő felügyelete alá tartozott.

Személyében is egy nagyon aranyos és segítőkész embert ismerhettünk meg ( Neked is nagyon szépen köszönjük a sok sok segítséget!!:)) Szóval Emmanuelben eligazítás, mi ajánlott, mi nem ajánlott, itt kaptuk egy pohár házi bort, ami egy nagyon finom meggybor volt, vettünk is belőle otthonra, 9 euro/ 1.5 liter, ebből be lehet rúgni rendesen aki jelentkezik a búcsú vacsira, de ez majd később:)

Ezután elmentünk Sassoshoz robogót bérelni, itt már a feleségével találkoztunk, nagyon jól beszélt magyarul, egyébként nagyon sok a magyar, mind turisták, mind ott élő és dolgozó ember, néha olyan érzés, mintha nem is külföldön lennénk, de ezen hamar át lehet lendülni:) tehát béreltünk egy 150 ccm- es kym robogót 3 napra, amit 25 euro/napért akartak adni, de sikerült a több napos bérléssel 20 euro/napra lealkudni:) új volt, nagyon ment, emelkedőnek is két emberrel 70-el, vízszintes úton akár 100-120-al, szóval jó választás:) ezután visszamentünk a járgánnyal a szállásra, volt saját parkolója, ide lehet rakni a motorokat.

Kis pihi, majd elmentünk vacsizni. Jártuk a taverna sort, nehéz volt a választás annyi minden jó volt, de végül a Relaxba ültünk be, magyarul beszélnek, finom volt a kaja és jó ár, párom rántott sajtot evett+köret, én rántott pulykamell+köret, ez egy akció volt, így kaptunk hozzá egy görög salátát ajándékba, ami sok és nagyon finom volt. Itt kostoltuk meg a cipurót, ami nem nyerte el a tetszésünket, de mindenki döntse el:) Vacsi után haza és pihi, alvás, mert a busz nem volt jó alvásra.

Első nap: Reggel elindultunk az előző nap bérelt robogóval Sartitól északnak, első megálló Narancspart:)) Ééés tényleg olyan szép a víz mint ahogy leírják, a homok, a sziklák fehérek, igazi Karib-tenger:) ugyan a környezet hagy némi kívánni valót maga után, vadkempingesek, „hajléktalanok” , de összességében tuti hely:)) utána menet közben megálltunk minden kilátónál ahonnan jó rálátás volt a tengerre és a szép öblökre.

Vourvouru előtt találtunk egy üdülőfalut, ahova a főútról fordultunk be, utak és házak mindenfele, de mentünk a part irányába. És itt tudtunk lemenni egy lépcsős és sziklás úton a vízhez. Fűrdés és irány tovább Vourvourura. Itt is be lehet menni betonos úton egészen a vízig találtunk egy partot, valószínűleg itt lehetett bérelni motorcsónakot.
Innen átmentünk Nikitibe, szép hely, de a partja nem jobb, viszont kevés az ember.

Visszamentünk Sartira, útközben Sarti előtt az út szélén mézet árult egy görög emberke, nála érdemes vásárolni, 7 euro/kg. Nagy befőttes üveg:) Jah és reggel nincs kint, déltől van ott kb. Délután gyros, este lenéztünk a faluba illetve a partra koktélozni, majd haza mentünk, alvás, mert másnap korán kelés és irány Neos Marmaras.

Második nap: Reggel indultunk Marmarasra a piacra. Ugye ezt az utazási irodák biztosítják a fakultatív programban, viszont egyénileg sokkal szebb át motorozni a part mentén, a robogóval kb. 1 óra volt mire odaértünk, közben azért megálltunk nézelődni is. A piac valóban nagyon izgalmas a sok tengeri herkentyű, fűszerek, olajok, olajbogyók, szóval tipikus pénz költési lehetőség. Alkudni ér, ha ezt nem teszi az ember akkor sok eurója bánhatja, illetve mivel ez egy turista látványosság, így ami itt kapható, az máshol olcsóbban is megtalálható, viszont mégis csak egy görög piac:))

Ezután bevásárolva és jól megpakolva elindultunk vissza Sartira, visszafele úton is sokszor megálltunk nézelődni és fényképezni, az út során szépen kivehető és lekapható a Teknősbéka sziget is:) Visszaértünk az apartmanhoz, lepakoltunk, fűrdőruha, és elindultunk a motorral öblöket keresni, nem mentünk messze, Sartitól délre egy kicsit van a Goa beach, nincsenek sokan, viszont teljesen köves és sziklás tele sünnel, viszont a víz gyönyörű tiszta, búvárkodni kötelező:)

Utána tovább mentünk a Sykia beachre, ami majdnem ugyan olyan hosszú mint Sartin, finom sóderes és egy lélek sincs, vagy csak egy-két ember, napernyő kell, mert az nincs:( A jó kis fürdőzés után elindultunk megkeresni a „Halott várost”. A faluban, sőt még Sykiaban sem tudnak róla semmit, vagy csak rosszul kérdeztük, de a lényeg, a főúton délnek indulva van egy felüljáró, ami alatt ha átmegy az ember, rögtön balra fordulva egy poros úton fel, majd lefele indulva megtaláljuk a beton utak sokaságát, lépcsőket amik a semmibe vezetnek, járdák, parkolók.

Vicces hely és eléggé kísérteties, ha valaki bemegy, jegyezze meg az útvonalat, nem nehéz eltévedni, de megéri megnézni. Több variációt hallottunk a hely történetével kapcsolatban, nem lehet tudni melyik az igaz. Ezután visszamentünk Sartira, vacsoráztunk az Emmanuell taverában, ahol halas vacsi volt a menü, nem vagyok nagy halas, így nekem másra is szükségem volt, viszont párom legalább jól lakott:))

Vacsi után megkóstoltuk az emlegetett nutellás-banános palacsintát, 2,50 euro volt, háát mint korábban már említettem, hogy nem vagyok kis étkű ember illetve a halas vacsi sem telített meg, de a palacsinta felétől elég nehezen csúszott:)) nincs spórolás a belevalóval mint itthon:) még annyit, hogy két palacsintázó van egymással szemben, a főtérrel szembe állva a baloldaliba (Memphis) voltunk:)

Negyedik nap: Haha, ez viccesen indult :D Korábban megkérdeztük az utazási irodánál, hogy a halászhajók mikor jönnek vissza reggel a zsákmánnyal, mert ha már halászfalu akkor nézzünk meg egy ilyet is, meg hát kíváncsi is voltam:) válaszként azt kaptuk, hogy nagyon korán jönnek be a hajók, tehát 4-5 körül. Ki is mentünk a hajnal 4re. Több mint két órát ácsorogtunk a kikötőben, de egyetlen egy hajót nem láttunk se ki, se be. 6 után úgy döntöttünk hogy irány vissza aludni, el is indultunk, jött egy autó.

Az első hajó kb. 1/4 7 és 1/2 7 között ment ki a tengerre, szóval ha valaki kíváncsi egy ilyen mesterségre is, akkor ráér 7-8 körül kimenni a kikötőbe:) Miután kialudtuk magunkat, motorra ültünk és átmentünk a Narancspartra, viszont fürdés itt már nem volt, mert elég későn értünk ide és tömve volt, szóval egy pár kép készítése után visszamentünk a jó kis Sarti partjaira:)

A délután fürdéssel, napozással telt el, este bementünk felmérni a terepet az ajándékok terén. Érdemes mindent végignézni, mert ugyanazt a dolgot lehet megvenni mindenhol, csak más árakon. A séta után gyros vásárlás és kipróbáltuk a sokak által emlegetett fánkos nénit, igazából ha azzal a tudattal vagyunk, hogy a görögöknél minden édesség cukorszirupba van mártva, akkor elfogadható, egyébként finom volt a szilvalekvárral.

Ötödik nap: Reggel találkoztunk a csoporttal és indultunk az Athosi hajókirándulásra. A hajó egy 600 személyes kalózhajó volt, ami jól vette a hullámokat, bár jó volt az idő. Egy jótanács, aki ide megy és fenti részeken foglal helyet a hajón, akkor legyen pulóver, mert nagyon hideg van a nyílt vizen:) tapasztalat:) a kirándulás nagyon jó volt, érdekes, és delfint is láttuk, bár elég messze a hajótól, de sikerült kiszúrni őket:) Este 6 körül értünk vissza Sartira, vacsi után még vásárolgattunk ajándékokat.

Hatodik nap: Elég korán keltünk fel, hogy megnézzük az Ófalu elején lévő dombról a gyönyörű napfelkeltét:) Annyira jó volt ahogy az Athos hegy lábánál előbukkant a nap. Aki ott jár, szerintem ne hagyja ki ezt sem:) Sajnos aznap elég borús volt az idő, nem volt hideg, de fújt a szél. Napközben fürödtünk a nagyon hullámzó tengerben, illetve ebédeltünk a taverna sor elején lévő étteremben, ahol a polipok ki vannak akasztva. Meg is kostóltam, jó volt:) A nap további része szintén fűrdéssel és sétálgatással telt el. Este hivatalosak voltunk a záróvacsira, ahol megismerkedtünk Vikivel, az Emanuelleben voltunk a kaja finom volt és kaptunk jó hideg meggybort hozzá:)

Hetedik nap és egyben a búcsú napja:( :
Reggel ismét felkeltünk napfelkeltét nézni, nem lehetett betelni a látványtól.:)
Utána visszarohantunk a szállásra összerámolni a cuccainkat, bepakolás, majd elmentünk útravalót és reggelit vadászni. A cuccokat le kellett vinni az apartman elé, ha megérkezik a busz akkor lehessen bepakolni. Sajnos emiatt nem tudtuk délután 1/2 2ig elmenni a lakástól, de addig a frissen érkezett nyaralókkal játszottuk el azt, amit velünk az első nap. Meséltünk nekik az ottani élményekről.:)

Végül sikeresen sikerült bepakolni a cuccokat és elmehettünk még sétálni. Fürdeni már nem mertünk, hogy ne kelljen zuhanyzót keresgélni és hogy ne pácolódjunk a sós lében a buszút során. Így inkább beültünk egy frappéra a parton és néztük a tenger csillogását sajnálva, hogy nemsokára megyünk haza és vissza kell térni a valóságba. Még egy utolsó gyros belefért mielőtt a busz elindult délután 5kor. Elbúcsúztunk az idegenvezetőinktől és felszálltunk a buszra igérve, hogy visszajövünk még:) Ezután a busz elindult és kifordulva a főútra, könnyes búcsút vettünk a nagyon megszeretett kis „ékszerdoboztól” Sartitól!

Egy mondattal, Sarti nagyon szép, nagyon jó, nagyon nyugodt, pihenésre kiváló.:)
Azt hiszem még nagyon sokszor vissza fogunk menni, ha lesz rá lehetőség.

4 thoughts on “Sarti 2013.09.09 – 2013.09.18. (Tomi beszámolója)

1. Ha bemész a „városba”, akkor onnan elég sok part részre le lehet menni, mi ezeket nem néztük meg, de táblák és az aszfaltra felfestésekkel jelzik, hogy melyik beach merre található meg. Egyébként elég sok autó mászkál ott bent a partok miatt, ha esetleg követsz egyet akkor eljutsz oda :)

2. Köszi! Akkor robogó lesz a megoldás, vagy pedig autó. A Halott várostól mennyire van a legközelebbi tengerpart? Valahol olvastam, hogy ott nagyon szép a part. Van olyan szép mint Sartin?

3. Szia!
    Sajnos gyalog is ugyanazt az utat kell megtenni mint robogóval, csak a főútról közelíthető meg, kb. 10-15 km-es séta dél felé:(

4. Köszönet ezért a beszámolóért! Sok olyat írtál le,amit itt olvastam először nálad! Ha nem robogóval megyek,hogy jutok el a Halottvárosba?